חדשות בארץ

לוי אבקסיס: "ממשלת חירום לאומית – צו השעה"

יו"ר גשר, אורלי לוי אבקסיס, קראה להקמת ממשלת חירום לאומית, שתיאבק בהתפשטות נגיף הקורונה: "יש רגעים בחייה של אומה, בהם מתגלה גדולתם של מנהיגים מכל גווני כוחותיה הפוליטיים והאישיים – זאת העת לכך". היא הבהירה, כי אין בכוונתה להמליץ לנשיא על גנץ ונתניהו, ותקפה בחריפות את הנהגת כחול לבן: "לא מצליחה להבין את שלושת הגנרלים, שמוכנים עכשיו לבנות ממשלה עם תומכי טרור"

נתניהו וגנץ (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)נתניהו וגנץ (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

יו"ר גשר, אורלי לוי אבקסיס, קראה הבוקר (שישי) להקמת ממשלת חירום לאומית, שתיאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. "זוהי עת לאחדות לאומית", כתבה בפייסבוק. "סכנת הנגיף המאיים על חיינו ועל התנהלות המדינה אינה מבחינה בין אנשים, עמדות, מעמדות ואפילו לא גבולות. המערכה להגנה על חיי אזרחינו מחייבת גיוס כל הכוחות והמוחות. שום תירוץ לא יצדיק עמידה מן הצד בשעת חירום זו. ההתייצבות של כולנו יחד למען ניהול והתמודדות עם המשבר הזה היא החובה שלנו".

"יש רגעים בחייה של אומה, בהם מתגלה גדולתם של מנהיגים מכל גווני כוחותיה הפוליטיים והאישיים – זאת העת לכך", המשיכה לוי אבקסיס. "עלינו לעשות הכל כדי להגן כחומה בצורה לבלימת הנגע האיום המאיים על התנהלותה השוטפת של ישראל, על הכלכלה, על החינוך ובטח ובטח שעל הבריאות, על עמנו, על מדינתנו. אני בטוחה, שזוהי גם כמיהתם של אזרחי המדינה. כאם לילדים אני מצטרפת לקריאתם. צו השעה לממשלת חירום לאומית. ממשלת אחדות".

כזכור, ביום שלישי הטילה לוי אבקסיס פצצה פוליטית, כשהודיעה כי לא תתמוך בממשלת מיעוט בראשות יו"ר כחול לבן, בני גנץ, שתישען על תמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת. אמש היא פנתה לבית הנשיא, בבקשה לאפשר לה להגיש המלצה עצמאית מטעם גשר על מועמד להרכבת הממשלה, בנפרד מההמלצה של רשימת העבודה-גשר-מרצ, במסגרתה התמודדה בבחירות לכנסת.

בריאיון הבוקר ל"ידיעות אחרונות", אמרה לוי אבקסיס כי אין בכוונתה להמליץ לנשיא על גנץ, אך הבהירה כי לא תתמוך במועמדותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להרכיב את הממשלה הבאה: "ההתנגדות שלי לנתניהו היא עקרונית. אני רוצה להחליף את שלטונו, כי אני רוצה להחליף את המדיניות האנטי-חברתית שלו". היא הוסיפה, כי יש לה גם "בעיה העקרונית" עם כתב האישום שהוגש נגדו: "אני חושבת, שראש ממשלה של מדינה כל כך מורכבת כמו ישראל לא יכול לנהל מדינה, ובמקביל לנהל גם את ההליך נגדו בבית משפט".

במהלך הריאיון תקפה לוי אבקסיס בחריפות את הנהגת כחול לבן: "לפני הבחירות גנץ ומפלגתו אמרו באופן ברור שהם לא יקימו ממשלה בתמיכת המשותפת ובל"ד, ועבור אנשים רבים שהצביעו להם מה שהם עושים זו הפרה בוטה של ההבטחות. לא אעשה משהו שאני חושבת שעלול להזיק למדינה".

"האופציה להקים ממשלה בתמיכת היבא יזבכ – שהביעה תמיכה בסמיר קונטאר, טרוריסט שפל שרוצץ גולגולת של ילדה בת ארבע – היא לא טובה. נקודה. מבחינתי עדיף ללכת לבחירות נוספות, מאשר להקים ממשלת מיעוט בגיבוי תומכי טרור", הצהירה יו"ר גשר. "אני באמת לא מצליחה להבין את שלושת הגנרלים, רמטכ"לים לשעבר שאיבדו כל כך הרבה חברים ופקודים, שמוכנים עכשיו לבנות ממשלה עם תומכי טרור. קטונתי מולם. אבל אני הקטנה לא מצליחה להבין מה קרה להם".

"השתדלנות הבלתי נתפסת של הגנרלים האלו ממש מביכה. פתאום בל"ד זה לא מוקצה, ויזבכ, שהם תמכו בפסילתה, עוברת תהליך של הכשרה. הם טוענים בכחול לבן שההישענות על בל"ד תהיה חד-פעמית, רק בשביל להקים ממשלה. אין דבר כזה. ממשלה כזו תהיה תלויה לחלוטין בבל"ד בכל ההצבעות העתידיות בכנסת, בכל שאלה ביטחונית או מדינית הכי פשוטה. אי אפשר יהיה להעביר את התקציב בלעדיהם".

תגיות:אורלי לוי אבקסיסכחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה