חדשות בארץ

נתניהו לגנץ, ליברמן ופרץ: הצטרפו לממשלת חירום לאומית

ראש הממשלה בנימין נתניהו חזר על קריאתו ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, להצטרף לממשלת חירום לאומית, על רקע התפשטות נגיף הקורונה: "אני מבקש מכולם לגלות את האחריות שצריך לגלות בעת הזאת, להשיל את כל הציניות והספקנות, וללכת יחד". יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, קרא להקמת ממשלת חירום למאבק בקורונה, שתורכב מהליכוד ומכחול לבן בלבד

נתניהו וגנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90) נתניהו וגנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא הערב (מוצאי שבת) שוב להקמת ממשלת חירום לאומית, על רקע התפשטות נגיף הקורונה. "אנחנו זקוקים לזה", אמר בהצהרה שנשא ממשרד ראש הממשלה, בה הודיע על צעדים חדשים למלחמה בנגיף. "אסור לנו ללכת לבחירות, מעבר לזה שזה גם בלתי אפשרי ולא רצוי. אנחנו צריכים כרגע לייצב את מדינת ישראל. נצטרך להשקיע כסף גדול ותקציב מיוחד לקורונה – קשה לעשות זאת בממשלת מעבר. אני פונה לעמיתיי – לבני גנץ, לאביגדור ליברמן, לעמיר פרץ – להצטרף. ניתן לחלק סמכות ואחריות, אנחנו יכולים לסכם זאת".

"זה לא ספינים או גחמות פוליטיות", הוסיף נתניהו, "אתם יודעים מה קורה בעולם, אתם רואים את זה, אתם מבינים שאנחנו במשבר עולמי, שלא היה כמותו מאז 1918. אני מבקש את שיתוף הפעולה שלכם. אנחנו יכולים כבר הערב לדבר על זה, לפתור את זה. אני מבקש מכולם לגלות את האחריות שצריך לגלות בעת הזאת, להשיל את כל הציניות והספקנות, וללכת יחד".

מוקדם יותר הערב, כתב ליברמן בטוויטר: "בעת הזאת, ישראל ביתנו תעמוד לצד הממשלה בכל הנדרש למאבק בקורונה. לאור המצב ועל מנת להקל על תהליכי קבלת ההחלטות, אנו קוראים להקים ממשלת חירום שתורכב מהליכוד ומכחול לבן בלבד, שתטפל אך ורק במשבר הקורונה. תמיכתנו בממשלה תהיה מובטחת גם בלי להיות חלק ממנה".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, שיגר מסר לאזרחים באמצעות הטוויטר, בו לא התייחס ליוזמת ממשלת החירום: "האתגר שמציבה התפשטות הקורונה מחייב את מדינת ישראל להיערך לתקופה הקרובה בצורה אחראית למען שלום הציבור והצלת חיי אדם, כל זאת תוך הפעלת שיקול דעת ונקיטת כל הפעולות הנדרשות בתחום הבריאותי, הכלכלי והחברתי, וכמובן שימור הקשב הביטחוני. ‏כחול לבן בראשותי תוודא שכנסת ישראל פועלת ומגוייסת על מנת לתמוך בכל צעד ראוי ונכון של ממשלת ישראל, ותממש את חובתה החוקית לפקח, בשם אזרחי ישראל כולם, על פעילות הרשות המבצעת".

‏"לאזרחי ישראל אומר, כי אני מבקש מכל אחת ואחד מכם לשמור על קור רוח, להישמע להוראות של הגורמים הרשמיים בלבד, ולא להיכנס להיסטריה מיותרת. כל זאת, כמובן, תוך שמירה על רוח הערבות ההדדית המייצגת אותנו כל כך כמדינה וכחברה, ומסייעת לנו גם בימים כאלו. ‏עברנו אתגרים קשים מלחמות, תקופות של צנע ומשברים כלכליים, ותמיד נשארנו חזקים ומאוחדים. כך יהיה גם הפעם".

"‏כחול לבן בראשותי תמשיך לנהוג באחריות נוכח המצב, נגבה כל צעד נכון של הממשלה, גם כאשר יהיו צעדים קשים, אך הכרחיים, כתוצאה מההשלכות הכלכליות של צעדי ההגנה הננקטים לא נתחבא ולא נברח מאחריות", הצהיר גנץ.

בשלב זה, לוח הזמנים הפוליטי לא השתנה: מחר אמורות להיערך בבית הנשיא ההתייעצויות עם הסיעות בכנסת, לקראת קבלת ההחלטה על מי להטיל את התפקיד להרכיב את הממשלה. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הבהיר הערב, כי הכנסת ה- 23 תצא ביום שני לדרך כמתוכנן, עם הצהרת האמונים של חבריה: "חשיבותו של פיקוח פרלמנטרי בתקופת משבר אינה מוטלת בספק, וזאת מטרתו העיקרית של בית הנבחרים. על אופן ביצוע ההשבעה יוחלט לאחר הערכת מצב נוספת, שאקיים מחר עם גורמי המקצוע השונים".

תגיות:בני גנץאביגדור ליברמןבנימין נתניהוקורונהבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה