חדשות בארץ

הותר לפרסום: אזרחית ישראלית גויסה על ידי חמאס כסוכנת

איה ח'טיב, תושבת כפר ערערה בוואדי ערה, גויסה לפעילות על ידי שני פעילי הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה. על פי הודעת שב"כ, היא ניצלה את פעילותה ההומניטרית עבור נזקקים ברצועה כדי לסייע במימון תשתיות טרור, ולאסוף מודיעין ביטחוני לטובת קידום פעילות טרור נגד יעדים ישראליים

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

שירות הביטחון הכללי והמשטרה חשפו בשבועות האחרונים פעילות של חמאס ברצועת עזה, שהפעילה אזרחית ישראלית כסוכנת עבור הארגון. כך הותר היום (ראשון) לפרסום.

איה ח'טיב, המתגוררת בכפר ערערה בוואדי ערה, נעצרה ב- 17 בפברואר. מחקירתה בשב"כ עלה כי גויסה לפעילות עבור חמאס. המגייסים – מוחמד פלפל, בן 29, תושב בית לאהיה, ומחמד חלאוה, בן 32, תושב ג'בליה – הינם פעילים בזרוע הצבאית של הארגון, גדודי עז א-דין אל-קסאם.

ח'טיב, בת 31, נשואה ואם לשניים, עסקה בפעילות הומניטרית עבור נזקקים ברצועת עזה. בהודעת שב"כ נאמר, כי חמאס ניצל את עבודתה זו כמסווה "לטובת מימון של פעילות ותשתיות טרור, ביצוע משימות עבור חמאס, ובהמשך איסוף מודיעין בטחוני לטובת קידום פעילות טרור נגד מטרות ויעדים ישראליים".

התקשורת בין ח'טיב לשני פעילי הטרור בוצעה באופן מבצעי וחשאי. במסגרת הקשר עמם, היא העבירה להם מאות אלפי שקלים, תוך הונאת ארגוני סיוע ואזרחים, שתרמו כספים על מנת שאלו יועברו לחולים ולנזקקים, ותוך ניצול מצוקתם של חולים להם ניתנו היתרים לטיפול רפואי הומניטרי ופעילות עסקית של תושבים רצועת עזה.

בשב"כ מדגישים, כי חלק מהכסף שהעבירה ח'טיב למפעיליה בחמאס יועד למטרות טרור מובהקות, ובכלל זה סיוע בבניית מנהרות, הקמת מחרטה והקמת מבנים לטובת הפעילות השוטפת של ארגון הטרור.

כמו כן, ח'טיב העבירה לחמאס ציוד לטובת שימוש שוטף של פעילי הזרוע הצבאית של הארגון, ואף בחנה אפשרויות להעברת ציוד רגיש נוסף שהיה עלול לשמש לבניית מנהרות ולתצפיות על כוחות צה"ל. מהחקירה עלה עוד, כי ח'טיב העבירה גם מודיעין, שכלל בין היתר מידע אודות תנועת כוחות צבא במהלך אחד מסבבי הלחימה עם רצועת עזה.

לבית משפט השלום בעכו הוגשה הבוקר הצהרת תובע נגד ח'טיב. בימים הקרובים יוגש נגדה כתב אישום.

כזכור, בתחילת ינואר הותר לפרסום כי נחשפה תשתית ריגול של חמאס, במסגרתה הופעלו מתוך הרצועה אזרחים ישראלים כסוכנים בתוך שטח ישראל. בפרשה נעצרו ראמי עאמודי ורג'ב דכה, והוגשו נגדם כתבי אישום.

"חמאס ברצועת עזה ממשיך לנצל באופן ציני את התווך ההומניטרי לטובת קידום פעילות טרור בין-אזורית", נאמר בהודעת שב"כ. "שירות הביטחון הכללי ימשיך לסכל כל פעילות ריגול עוינת מצד ארגוני הטרור ברצועת עזה, ורואה בחומרה רבה ניצול של אזרחי ישראל לטובת סיוע בפעילות טרור".

תגיות:ריגולחמאסשב"כ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה