חדשות בריאות

מהי השמירה הגדולה ביותר מנגיף הקורונה, ובמה להתחזק? תשובותיו של הרב קנייבסקי

הרב חיים קנייבסקי והרב גרשון אדלשטיין מצטטים את דברי הגמרא במסכת שבת: "אין העולם מתקיים אלא בשביל הבל תינוקות של בית רבן", וכותבים באופן חד משמעי: "והם השמירה הגדולה ביותר שלא יבוא המשחית לחדרי ישראל". קראו את הדברים במלואם

(צילום אילוסטרציה: shutterstock). בעיגול: הרב חיים קנייבסקי(צילום אילוסטרציה: shutterstock). בעיגול: הרב חיים קנייבסקי
אא

במכתב חיזוק משותף שכתבו הרב חיים קנייבסקי והרב גרשון אדלשטיין, הם מסבירים במה יש להתחזק בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. עוד מוסבר במכתב מדוע הורו לישיבות שבנשיאותם שלא לסגור את הישיבה.

בפתח מכתבם מציינים גדולי ישראל כי בעת שזקוקים אנו לרחמי שמים מרובים, לשמור על בריאות עמנו ולבל יגיע דבר ופגע רע, ודאי ראוי להתחזק בלימוד התורה, להיזהר מלשון הרע ורכילות, להתחזק במידת הענווה ולדון לכף זכות".

הרבנים מתייחסים להוראתם להמשיך את הלימודים בהיכלי הישיבות ובתלמודי התורה, וכותבים כך: וכבר אמרו חז"ל (יומא כ"ח ב') 'מימיהם של אבותינו לא פסקה ישיבה מהם', ועוד אמרו (שבת קי"ט ב') אין העולם מתקיים אלא בשביל הבל תינוקות של בית רבן, והם השמירה הגדולה ביותר שלא יבוא המשחית לחדרי ישראל".

לצד זאת, הרבנים מזהירים לשמור היטב על כל כללי ההיגיינה והזהירות: "מכל מקום ודאי חמירא סכנתא מאיסורא, ועל כולנו להשתדל מאוד בכל הדברים הצריכים זהירות, כגון לחלק את הלומדים ולהניח רווח בין עדר לעדר, גם להקפיד שיהיו חדרי הלימוד ובתי המדרשות מאווררים כראוי, ולמנות משגיחים שישמרו על הנקיון הנצרך מהכרח הבריאות.

"וכל מי שיש לו אפילו ספק ספיקא של חולי אצלו או אצל משפחתו, ואפילו רק נזקק לבידוד לפי ההוראות, ימנע עצמו מבית המדרש ואל יהיה חב לאחרינא, וכל זה בבחינת תנאי קודם למעשה, וראשי הישיבות ומנהלי הת"תים יעמדו על המשמר.

לסיום, כותבים גדולי ישראל: "וודאי עלינו להתעורר ליראת שמים ולתשובה וכמאמרם [יבמות ס"ג א'] אין פורענות באה לעולם אלא בשביל ישראל, ולהתחזק באמונה על מיעוט כוחי ועוצם ידי של כל המדינות בעת הזאת, אמנם לבטוח בהקב"ה שמשגיח על כל יצוריו ואין אדם שיפגע בו הנגיף אם לא יכריזו מלמעלה, וזכות התורה וכל החיזוקים תעמוד לנו לשמירה וישועה".

חוסר וודאות, פחד ודאגה - אלו התחושות המלוות אותנו בימים אלו בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. איך מתמודדים באמונה עם הניסיון של המגיפה המשתוללת? כיצד נוכל למנף את התקופה הקשה להתפתחות אישית וכללית? והכי חשוב, מה ניתן לעשות על מנת להפחית את מפלס החרדה? הרב זמיר כהן עושה סדר עם דברי חיזוק ועצות מעשיות להמשך חיים תקינים ורגועים. הרצאה חובה:

תגיות:התחזקותהרב חיים קנייבסקיהרב גרשון אדלשטייןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה