חדשות בארץ

ח"כ מיקי זוהר: להפסיק את המשא ומתן עם כחול לבן

יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, מתח ביקורת חריפה על כחול לבן, בעקבות הצעות החוק שהגישה במטרה למנוע את המשך כהונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו: "בעיניי, ממשלת אחדות אינה אופציה. כל עוד הם ממשיכים בקו שלהם – הם פסולים לחיתון"

זוהר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)זוהר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

‏יו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, קרא הבוקר (שלישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו להפסיק את המשא ומתן עם כחול לבן, וזאת בין היתר על רקע הצעות החוק שהגישה, במטרה למנוע את המשך כהונתו של נתניהו.

"בכוונתי לקרוא עוד היום לראש הממשלה להפסיק לאלתר את המשא ומתן עם כחול לבן, עד שישנו את הקו בו הם נוקטים", אמר זוהר בריאיון לגלי צה"ל. "ראשית, הם חייבים למשוך – יחד עם כל חבריהם – את החקיקה הפרסונלית והרטרואקטיבית נגד ראש הממשלה. זה דבר ראשון שמתבקש. יש גבול לבושה ולביזיון. דבר שני, שיפסיקו לעסוק בהחלפת יו"ר הכנסת לפני שעומדת לקום ממשלה. שיפסיקו את התרגיל המלוכלך הזה שלהם".

זוהר הוסיף ומתח ביקורת חריפה על כחול לבן, בשל שיתוף הפעולה הפוליטי עם הרשימה המשותפת: "כל עוד הם משתפים פעולה עם אנשים, שפועלים לחיסול מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית – אין לנו מה לנהל איתם משא ומתן. בעיניי, ממשלת אחדות אינה אופציה. הם אנשים מאוד מסוכנים, הרסניים ולא אחראים. כל עוד הם ממשיכים בקו שלהם – הם פסולים לחיתון, פסולים למשא ומתן".

"אם גנץ יצליח להקים ממשלה עם הרשימה המשותפת ועם בל"ד – אהלן וסהלן", המשיך יו"ר סיעת הליכוד. "נראה כמה זמן הם יחזיקו מעמד. אם לא – ב- 28 הימים שנתניהו יקבל להרכבת ממשלה, כל מי שחפץ להצטרף לממשלתו – יוכל לעשות זאת ולמנוע בחירות רביעיות. עם ישראל ימחא לו כפיים, ויעלה אותו על נס".

"אם וכאשר מישהו מהם יתעשת – אם זה כחול לבן, העבודה, ליברמן או כל גורם אחר שם – ויורד מהשנאה שלו, ורוצה להצטרף לממשלה בראשות נתניהו – בשמחה רבה", חתם זוהר".

כאמור, כחול לבן הגישה אתמול 3 הצעות חוק, המהוות תיקון לחוק יסוד הממשלה, ומכוונות באופן פרסונלי נגד נתניהו. הצעת החוק הראשונה מבקשת להגביל את כהונתו של ראש הממשלה לשתי תקופות כהונה, או 8 שנים רצופות. בהצעת החוק השנייה מבקשת כחול לבן להפסיק את כהונתם של ראש ממשלה או שר, שהוגש נגדם כתב אישום. הצעת החוק השלישית דורשת לאסור את הטלת מלאכת הרכבת הממשלה על חבר כנסת, שהוגש נגדו כתב אישום.

במקביל, יו"ר סיעת ישראל ביתנו, עודד פורר, הניח על שולחן הכנסת הצעת חוק, המיועדת להדיח את נתניהו מתפקידו כראש ממשלת מעבר. על פי נוסח ההצעה, תוכל הכנסת – גם בתקופת כהונתה של ממשלת מעבר – להפסיק את כהונתו של ראש ממשלה שהוגש נגדו כתב אישום. הדחת ראש הממשלה תתבצע בהצבעה חשאית, תחילה בוועדת הכנסת או בוועדה המסדרת, ולאחר מכן במליאה. לפי לשון ההצעה, "ועדת הכנסת או הוועדה המסדרת והכנסת לא יחליטו בדבר הפסקת כהונת ראש הממשלה מחמת הגשת כתב אישום, אלא לאחר שניתנה לו הזדמנות לטעון את טענותיהן לפניהן".

בתגובה להצעת החוק של ישראל ביתנו, אמר השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן: "נשמעת לי עוד קומבינה פוליטית של אנשים, שלא יכולים לנצח בקלפי ולקבל את אמון הציבור. זה לא עבד מעולם, ולא יעבוד גם בפעם הזו. זו לא הדרך". בריאיון לכאן חדשות, הוסיף ארדן: "אנחנו כרגע מבינים שהציבור רוצה לראות שקמה ממשלת חירום, שמתחילה לקבל החלטות נדרשות".

עמיתו של ארדן למפלגה, חבר הכנסת שלמה קרעי, הגיב בחריפות: "רק אדם הזוי כמו ליברמן, בלתי נסבל ציבורית, שאכפת לו רק מעצמו ושכולם ילכו לעזאזל, שהפר הבטחה שנתן לאורך כל חייו הפוליטיים לא להיתמך על ידי תומכי טרור, מסוגל להגיש הצעת חוק מופקרת, אנטי דמוקרטית ועלובה שכזו. הציבור עוד יבוא חשבון מולו".

תגיות:הליכודכחול לבןמיקי זוהרבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה