חדשות בארץ

סקר חדש: הליכוד מזנק ל- 39 מנדטים, הימין עולה ל- 61

על רקע אי הוודאות הפוליטית ומשבר הקורונה, סקרים חדשים של מכון "דיירקט פולס" מלמדים על התחזקות משמעותית של הליכוד מול כחול לבן, ועל 61 מנדטים לגוש הימין-חרדים

נתניהו וגנץ (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)נתניהו וגנץ (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

על רקע המשך אי הוודאות הפוליטית, ובצל משבר הקורונה, נערכו בימים האחרונים שני סקרים חדשים, מהם עולה כי הליכוד מתחזק באופן משמעותי על חשבון כחול לבן, וגוש הימין-חרדים אף מגיע ל- 61 מנדטים.

הסקרים נערכו על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון, מנהלי מכון "דיירקט פולס". על פי התוצאות, הליכוד זוכה ל- 39 מנדטים – 3 מנדטים יותר מאשר בכנסת הנוכחית, שיצאה אתמול לדרך. כחול לבן נחלשת ל- 30 מנדטים – לעומת 33 מנדטים כיום.

הרשימה המשותפת זוכה בסקרים ל- 16 מנדטים. ש"ס ויהדות התורה מקבלות כל אחת 8 מנדטים. העבודה-מרצ עם 7 מנדטים. ימינה וישראל ביתנו סוגרות את רשימת המפלגות – עם 6 מנדטים לכל אחת. מפלגת גשר בראשות אורלי לוי-אבקסיס ועוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר נמצאות הרחק מאחוז החסימה, ונותרות מחוץ לכנסת.

כאמור, במצטבר גוש הימין משפר בסקרים את מצבו – מ- 58 מנדטים כיום ל- 61 מנדטים. מפלגות השמאל-ערבים, בצירוף ישראל ביתנו, שהמליצו על יו"ר כחול לבן, בני גנץ, לתפקיד הרכבת הממשלה – יורדות מ- 61 מנדטים ל- 59 מנדטים. 

על פי הניתוח של "דיירקט פולס", בין 7 ל- 8 מנדטים מבוחרי כחול לבן, המזוהים בעיקר עם מרכיבי חוסן לישראל ותל"ם ברשימה, מתנגדים באופן נחרץ לשיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת. החבירה הפוליטית לרשימה המשותפת העבירה כבר 4 מנדטים מכחול לבן לליכוד.

גם למשבר הקורונה השפעה ניכרת על הפער שנוצר בין הליכוד וכחול לבן. הממשלה, ונתניהו בראשה, זוכים בסקרים לאחוזים גבוהים של אמון על ניהול המשבר. ההערכה היא, כי במצב המשברי הנוכחי, בוחרים רבים מעדיפים את מנהיגותו של נתניהו על פני גנץ, וזאת בשל ניסיונו הרב. בריאיון לרדיו 103fm אמר שרון, כי "כמעט באופן רוחבי, קרוב ל- 70% מהציבור תומכים במהלכים, או מביעים אמון במהלכים האחראיים והשקולים, להגדרתם, של משרד הבריאות והממשלה. אין ספק שנתניהו הוא הפרזנטור של המהלכים, לצורך העניין".

תגיות:הליכודכחול לבןסקרי בחירותבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה