חדשות בריאות

מלונית הבראה ראשונה לחולי קורונה קלים נפתחה בתל אביב

שר הביטחון נפתלי בנט סייר במלונית ההבראה הקהילתית לחולי קורונה קלים, שנפתחה בתל אביב. המלוניות נועדו לפנות את בתי החולים למאושפזים שמצבם חמור יותר. מלוניות נוספות צפויות להיפתח בהמשך בירושלים, בצפון ובדרום

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

שר הביטחון נפתלי בנט הגיע היום (שלישי) לסיור במלונית ההבראה הקהילתית הראשונה לחולי קורונה קלים, שנפתחה במלון דן פנורמה בתל אביב ותקלוט אחר הצהריים את החולים הראשונים. "המלוניות האלה יהיו אי של נעימות, רוגע ובית לנשאי הקורונה הקלים בחודשים הקרובים", אמר בהצהרה לתקשורת.

"הגדרתי למפקד פיקוד העורף 2 משימות עיקריות במלוניות: שיהיה בידוד אמיתי, ושתהיה חוויה מאוד נעימה", המשיך בנט. "כל אורחי המלונית, שהם נשאי קורונה קלים, לא יכולים להדביק אחד את השני עוד פעם". הוא הסביר, כי עבור חולי קורונה קלים, ההגעה למלונית היא "האופציה המועדפת", אולם "אם יש נסיבות אישיות שלא מאפשרות הגעה – יהיה אשפוז ביתי. הבעיה באשפוז ביתי היא, שאתה מדביק את כל המשפחה. הסיבה שאני מתנגד ככל האפשר לאשפוז ביתי היא שזה לא ריאלי, להיות בחדר 5 שבועות זה בלתי אפשרי. זה סיוט לוגיסטי, קשה לעקוב אחרי האנשים, ופתאום יכולה להיות החמרה של שעות לדלקת ריאות מסוכנת, ועדיף להיות ליד צוות רפואי".

בהמשך דבריו פרש בנט את תמונת המצב הנוכחית של התפשטות הנגיף: "ברמה עובדתית אנחנו חווים כבר גידול אקספוננציאלי בישראל – לפני שבועיים עמדנו על קצב יומי של 3 נשאים ביום, שבוע אחר כך 10 ביום, ושבוע אחרי, עכשיו, אנחנו על 50 ביום. כלומר, כל שבוע אנחנו מכפילים פי ארבעה. אנחנו עכשיו לא יודעים מה צופן החודש הקרוב. המטרה הלאומית היא לדכא את הזינוק, כדי שלא נגיע למצב איטלקי שבתי החולים קורסים תחת העומס. אנחנו רוצים, שלאורך כל המשבר בתי החולים יוכלו לקלוט את כל החולים ולתת טיפול אופטימלי".

בנט ציין, כי תכולתה הבסיסית של המלונית מגיעה ל- 500 איש: "היא תתרחב עד 1,800 אורחים, וככה יהיה בכל המקומות. נפתח עוד ועוד מלוניות ככל שנידרש, תמיד נהיה צעד לפני. נסתכל תמיד צעד אחד קדימה ונקדים את הקורונה".

עד סוף השבוע צפויה להיפתח מלונית הבראה שנייה, שתמוקם במלון דן ירושלים בצפון הבירה. בשלב זה, משרד הביטחון מנהל משא ומתן על פתיחת שני מלוניות נוספות – בחיפה ובדרום הארץ.

תגיות:נפתלי בנטנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה