חדשות בריאות

מה יהיה הסוף עם הקורונה הזו? תרחישי הקורונה שעשויים להתממש

איך תיגמר מגיפת הקורונה? האם היא עתידה להסתיים בזמן הקרוב, או אולי היא תימשך שנתיים? התרחישים האפשריים

  • כ"א אדר התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אלף עובדים של מערכת הבריאות בארץ נמצאים בבידוד. וזה עוד מצב טוב. מערכת הבריאות באיטליה קרסה לחלוטין, והחשש הוא שהמצב הזה ימשיך גם במדינות נוספות ברחבי העולם. הקורונה גורמת לקריסה של מערכות הבריאות, ויחד איתן – של מערכות החירום ועוד.

אז מה יהיה הסוף? איך הדבר הזה ייגמר? אספנו כמה תרחישים אפשריים.

 

יכול להיות שהקורונה תישאר איתנו עוד שנה-שנתיים

זהו אמנם התרחיש הפסימי ביותר, אך הוא זה שעל פיו מתנהלים ארגוני הבריאות בכל רחבי העולם: 80% מאוכלוסייתה עולם תידבק, והמגיפה תימשך לפחות שנה או שנתיים עד שיימצא חיסון יעיל.

פסימי ככל שיישמע, התרחיש הזה אינו מופרך. המגיפה הקודמת שידע העולם, זו של הסארס, נמשכה כמעט שנה עד שהנגיף נעלם. במציאות שכזו, שבה מרבית האנשים נדבקים, נוצר מצב של "חסינות העדר" – הגוף יוצר נוגדנים שמונעים את התחלואה הקשה בנגיף. אחרי הדבקה אחת בנגיף, הגוף כבר מזהה אותו, וכך נמנעת תחלואה קשה, ומרבית הנדבקים יעברו את המחלה בצורה קלה מאד או אף ללא שום תסמין.

 

יכול להיות שהקורונה תיעלם בקיץ

ישנו מודל תיאורטי הטוען שהלחות של הקיץ תמנע מרסיסי רוק לעבור בקלות מאדם לאדם, או להתפשט למרחקים. המודל גם טוען שהחום הכבד של הקיץ יגרום לווירוס להיהרס, הן כאשר יבוא במגע עם משטחים והן כאשר יהיה ברוק – שעתיד להתייבש.

נשמע נחמד, אבל בפועל – הנגיף כבר קיים גם בחצי הכדור הדרומי – שבו קיץ כעת. אמנם, קצב ההדבקה במדינות הדרומיות נמוך יותר מאשר אצלנו, כך שאולי יש תקווה.

 

יכול להיות שהכל ייגמר תוך חודשיים

התרחיש הזה מתבסס על מה שקרה בסין: אמצעי המיגון והאכיפה שננקטו בסין הובילו למצב שבו, נכון להיום, ירד שיעור ההדבקה בצורה דרסטית. אם לפני מספר שבועות היו מאות ואולי אלפי נדבקים חדשים בכל יום, הרי שכעת יש כ-20 נדבקים חדשים בלבד בכל יום.

המטרה של אמצעי המיגון היא למשוך זמן ולהמעיט את מספר הנדבקים ככל האפשר, עד שיימצא חיסון יעיל. על פי ארגוני הבריאות, לא צפוי שיפותח חיסון בקרוב ממש, אבל השפעותיהן של תרופות שונות על המחלה כבר נבדקות, וחלקן נמצאו יעילות במניעת מוות מהמחלה, ולעיתים אף בקיצור זמן המחלה.

לכן, יתכן שאמצעי המיגון שבהם נוקטים כעת יוריד את קצב ההדבקה בצורה משמעותית בתוך מספר שבועות.

 

מה שבטוח: הכל מאת ה'

התרחיש הוודאי לכולנו הוא שכל תרחיש שיבוא – יבוא ומגיע מאת ה' יתברך. הקב"ה מכוון את המהלכים של הנגיף כמו גם של ארגוני הבריאות בדיוק מושלם ומותאם עבורנו.

לחיזוק רוחני בתקופה זו, מומלץ מאד לצפות בהרצאות של רבני הידברות בנושא.

תגיות:בריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה