חדשות בארץ

בצל משבר הקורונה: גנץ שיתף פוסט של נתניהו, ראש הממשלה הודה

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, שיתף בפייסבוק פוסט של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע להנחיות החדשות של משרד הבריאות: "בחיי אדם – אין פוליטיקה". נתניהו הגיב בשיתוף הפוסט של גנץ: "תודה, בני". בכיר כחול לבן, יאיר לפיד, המשיך לתקוף את נתניהו על רקע ההנחיה לציבור להימנע מיציאה מהבתים, וזכה לביקורת חריפה של אנשי הליכוד: "האיש איבד כל פרופורציה"

גנץ ונתניהו, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גנץ ונתניהו, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 11:57)

ברקע ההתכתשות הפוליטית המתמשכת בין כחול לבן לליכוד, ובצל התפשטות נגיף הקורונה בישראל, נרשמה התחממות מסוימת ביחסים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר כחול לבן, בני גנץ – לפחות במישור הוירטואלי.

גנץ עשה את הצעד הראשון, כששיתף אמש (שלישי) פוסט פייסבוק של נתניהו, בו פרסם את ההנחיות החדשות של משרד הבריאות, המחמירות את ההגבלות על הציבור וקוראות לו להימנע מיציאה מהבתים למעט במקרים חיוניים. בצמוד לשיתוף, כתב גנץ: "כשזה מגיע לחיי אדם – אין פוליטיקה, ישראל לפני הכל. שמרו על עצמכם ועל קרוביכם, ומלאו אחר ההנחיות". נתניהו הגיב הבוקר בשיתוף הפוסט של גנץ, וכתב: "חשוב מאוד! תודה, בני".

חבר מפלגתו של גנץ, יועז הנדל, הביע אף הוא נימה מרוככת, כשכתב הבוקר בפייסבוק: "אנחנו בתקופת משבר. אני מבקש מכולם להרגיע. משבר הקורונה לא מעלים את המחלוקות והשאיפות הפוליטיות, לא מעלים את שנאת החינם או את הבעיות הערכיות בהפיכת ראש ממשלה עם כתבי אישום לנורמה. ובכל זאת – משבר כזה מחייב אותנו לשים את ערך הערבות ההדדית לפני הכל. לנהוג באחריות של מי שנבחר להנהיג את מדינת ישראל".

"כשליחי ציבור עלינו לשמש דוגמה אישית, להרגיע את הציבור, להישמע להוראות ולייצר אמון במוסדות המדינה: השב"כ, המשטרה, מערכת המשפט ומערכת הבריאות. מעל כל זה יש חובה לקיים פיקוח פרלמנטרי מלא ללא פשרות של הכנסת על עבודת הממשלה".

"מסביבי יש לא מעט חברים ובני משפחה שנקלעו למצוקה כלכלית. עוד ועוד ישראלים יחושו זאת על בשרם בתקופה הקרובה. זו התמודדות שלא הכרנו בשנים האחרונות. נדרשת פה סולידריות והנהגה אחראית". הנדל, בין המתנגדים בכחול לבן להקמת ממשלת מיעוט שתישען על הרשימה המשותפת, כתב בסיום הדברים: "גם היום אני מתחייב לעשות הכל כדי שתקום ממשלת אחדות ציונית".

מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, עורר אמש סערה, לאחר שהעלה לרשת סרטון בו התייחס להנחיות משרד הבריאות: "אתם יכולים לקרוא לזה בהרבה שמות, זו לא דמוקרטיה. הלא דמוקרטיה הזו הודיעה לכם היום דבר אחד: שאסור לכם לצאת מהבית. תשאלו את עצמכם באיזו מדינות ממשלה לא נבחרת מודיעה לאזרחים, שאסור להם לצאת מהבית".

יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, הגיב על דבריו של לפיד: "האיש איבד כל פרופורציה, זה כבר ברור לכולם שהשנאה המטורפת שלו והרדיפה האובססיבית שלו אחרי ראש הממשלה פשוט העבירה אותו על דעתו".

חבר הכנסת שלמה קרעי כתב אף הוא בחריפות: "הפקרות מוחלטת. אדם בזוי וחסר מעצורים. בשביל 15 שניות של השתלחות בראש הממשלה, מוכן שמגיפה תשתולל בקרב אזרחי ישראל. אני קורא ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה כנגד האיש הזה. ממריד אזרחים להפר צווים לשעת חירום של הממשלה. בושה!".

השר בצלאל סמוטריץ' (ימינה) מתח ביקורת נוקבת על לפיד, ואמר כי דבריו גובלים בחוסר אחריות. "מותר ללפיד לעשות פוליטיקה, מותר לו להחליט שהוא לא רוצה להיכנס לממשלות אחדות. מותר לו אפילו לנסות להרכיב ממשלה עם תומכי טרור, ששוללים את קיומה של ישראל כמדינה יהודית", אמר בריאיון לרדיו 103fm. "אבל דבר אחד אסור לו לעשות: אסור לו לנהוג בחוסר אחריות, ולגרום לאנשים לזלזל בהנחיות מצילות חיים. בתקופה רגילה קוראים לזה המרדה".

‏בתוך כך, נמשך המבוי הסתום בין שתי המפלגות הגדולות, הנאבקות על השליטה בניהול הכנסת. השר זאב אלקין ויו"ר סיעת כחול לבן, אבי ניסנקורן, נועדו הבוקר בניסיון להגיע להסכמות על הקמת הוועדה המסדרת, שתאפשר את הקמתן של ועדות חיוניות נוספות, ביניהן ועדת החוץ והביטחון וועדת הכספים. נכון לעכשיו, לא הושגו הסכמות.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שפתח את ישיבת המליאה, הודיע לאחר פחות מדקה על הפסקה בדיון: "הצעתי הצעת פשרה, שלדעתי מנטרלת את כל המחלוקות הפוליטיות החשובות, ומאפשרת לנו להתניע את העבודה של הוועדה המסדרת, חוץ וביטחון, כספים, אולי גם ועדה לפיקוח על הקורונה. לכן לא אנעל את הישיבה. אני מכריז על הפסקה עד להודעה חדשה, בתקווה ובתפילה שהשכל הישר יגבר".

תגיות:יאיר לפידבני גנץבחירות 2020קורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה