חדשות בארץ

המשבר בכנסת: בכחול לבן דורשים להצביע עוד היום על החלפת היו"ר

יו"ר סיעת כחול לבן, אבי ניסנקורן, העביר ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין דרישה של 61 חברי כנסת לכנס את המליאה עוד היום, כדי להצביע על הקמת הוועדה המסדרת ולבחור יו"ר כנסת. בכחול לבן מאשימים, כי הליכוד – בהכוונתו של ראש הממשלה נתניהו ובניצוחו של אדלשטיין – פועל לשתק את הכנסת. אדלשטיין: "פייק ניוז"

אדלשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אדלשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

נמשכת ההתגוששות הפוליטית בין כחול לבן לליכוד על השליטה בניהול הכנסת. יו"ר סיעת כחול לבן, אבי ניסנקורן, הודיע בצהריים (רביעי) ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, כי 61 חברי כנסת דורשים לכנס את המליאה עוד היום, כדי להצביע על הקמת הוועדה המסדרת ולבחור יו"ר כנסת. ניסנקורן העביר לאדלשטיין דרישה בכתב, החתומה על ידי 61 חברי כנסת.

האולטימטום של גוש ה- 61 – שהמליץ על יו"ר כחול לבן, בני גנץ, לתפקיד הרכבת הממשלה – בא לאחר שניסנקורן נועד בשעות הבוקר עם השר זאב אלקין, בניסיון להגיע להסכמות על הקמת הוועדה המסדרת, שתאפשר את הקמתן של ועדות חיוניות נוספות, ביניהן ועדת החוץ והביטחון וועדת הכספים. הפגישה הסתיימה בפיצוץ, ובכחול לבן טוענים כי הליכוד – בהוראתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובניצוחו של אדלשטיין – פועל לשתק את הכנסת. לדבריהם, המהלך נועד למנוע את קידום החוקים הפרסונליים נגד נתניהו, ולנטרל את הרוב בו מחזיק הגוש שלהם מול מחנה הימין-חרדים.

בליכוד מתעקשים כי על הוועדות שיוקמו למנות 10 חברים בלבד, במתווה של שיוויון בין הגושים, וזאת כדי שלא לחרוג מהגבלות ההתכנסות שהטיל משרד הבריאות. בכחול לבן טוענים, כי מדובר בניצול של משבר הקורונה, ותובעים כי הרכב הוועדות ישקף את היתרון שיש לגוש ה- 61.

בכחול לבן מתחו ביקורת על חברי הליכוד: "ידעו אזרחי ישראל, הנצורים בבתיהם וחרדים לבריאותם ולעתידם הכלכלי, כי בשעת משבר זו עסוקים בכירי הליכוד בדבר אחד: שימור הכיאוס וגריסת הדמוקרטיה הישראלית. רק לפני כשבועיים בחרו מיליוני אזרחי ישראל את נציגהם לכנסת. החלטת הליכוד לבטל את הכנסת מהווה יריקה בפניו של כל ישראלי שהלך לקלפי".

"אנו קוראים לחברינו בליכוד: חישבו על המדינה. אנחנו מבטיחים מחד לסייע בכל מה שצריך, כמו שעשינו עד כה, ולפקח על פעילות הממשלה כנדרש, מנגד. עיצרו את הניצול הציני של המשבר, והפסיקו להשבית את הכנסת ולפגוע באזרחי ישראל", לשון הודעת כחול לבן.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שפתח הבוקר את ישיבת המליאה, הודיע לאחר פחות מדקה על הפסקה בדיון: "הצעתי הצעת פשרה, שלדעתי מנטרלת את כל המחלוקות הפוליטיות החשובות, ומאפשרת לנו להתניע את העבודה של הוועדה המסדרת, חוץ וביטחון, כספים, אולי גם ועדה לפיקוח על הקורונה. לכן לא אנעל את הישיבה. אני מכריז על הפסקה עד להודעה חדשה, בתקווה ובתפילה שהשכל הישר יגבר".

בעקבות הטענות של כחול לבן, נמסר מלשכתו של אדלשטיין: "נוכח הפייק ניוז שמופץ בשעה האחרונה על ידי גורמים חסרי אחריות, אנחנו מבקשים להבהיר כי יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין פתח את מליאת הכנסת בשעה 11. הוא אף הבהיר כי מליאת הכנסת יוצאת להפסקה ולא ננעלת, כדי לאפשר למצות את המשא ומתן בין נציגי הליכוד לכחול לבן בתיווכו. יו"ר הכנסת שב וקובע, כי על הכנסת להקים בהקדם האפשרי את הוועדות הרלוונטיות ולקיים פיקוח פרלמנטרי מלא על הממשלה".

תגיות:הליכודיולי אדלשטייןכחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה