פיתוח האישיות

הרב אליהו רבי - איך ממשיכים את החיים למרות הלחץ והדאגות?

"אם כל אחד מאיתנו היה מבין שכל מה שעובר עליו נגזר משמיים, היינו מנהלים את החיים שלנו בצורה שקטה ורגועה הרבה יותר": המסר השבועי מפי הרב אליהו רבי

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שלום וברכה מורי ורבותי!

היה מעשה ברב בישראל שלקח דוד מלא מים והעביר אותו מהשיש במטבח לשולחן, או משהו בסגנון, ואז לא עלינו ולא על אף אחד מעם ישראל, ביתו הקטנה, התינוקת, עברה למרגלותיו, הוא נכשל בה, וכל הסיר נשפך עליה.

הילדה שבקה חיים, נפטרה לנגד עיניו של אביה. לאחר ההלוויה ולאחר השבעה האבא לא חזר למקום הלימודים והפסיק לזכות את הרבים, הוא פשוט לא היה מסוגל, הוא קרא לעצמו רוצח, והוא חיפש את העונש שיגאל אותו מייסוריו הגשמיים והרוחניים.

גדול הדור בדורו, מרן החזון אי"ש, קרא לו לשיחה ואמר לו שהגמרא (חולין ז' ע"ב) מלמדת אותנו ש"אין אדם שנוקף אצבעו מלמטה אלא אם כן גזרו עליו מלמעלה", אדם לא מקבל מכה באצבעו אלא אם כן משמיים כבר יצאה בת קול ודיווחה על כך והודיעה לכולם שזה הוא רצון ה' יתברך.

"אם כך", אמר לו כבוד הרב, "מה ההבדל בין נקיפת אצבע שכזו לבין הפלת סיר מלא מים על בתך? זה משהו שנגזר, ואיתך או בלעדיך הוא היה קורה, כי אתה נזהרת ועשית כפי יכולתך, קרה כאן משהו עבר לחושי הזהירות ההגיוניים שלך, בתך קפצה למרגלותיך מבלי שהיה סיכוי שזה יקרה, באותו רגע זו גזירה שמימיית.

"תירגע, תנשום עמוק ותחזור לחיים, אין לך קשר למותה של בתך, אתה אמור להתייחס אליה בדיוק כאל ילדה שנמה את שנתה ומתה מדום נשימה או מטיל שנחת עליה מאחד מבני דודינו בארצות ובערים הסמוכות".

מורי ורבותי!

אם כל אחד מאיתנו היה מבין שכל מה שעובר עליו נגזר משמיים, היינו מנהלים את החיים שלנו בצורה שקטה ורגועה הרבה יותר, אם היינו מבינים עד כמה אין משהו שקורה פה שלא הוכרע למעלה מראש, היינו מבינים שאנחנו עושים כפי יכולתנו, אבל ההצלחה או הכשלון כבר לא תלויים בנו, וגם האסון הגדול שחס ושלום יכול היה לקרות, הוא מדווח משמיים מראש, ואנחנו רק הבובות על חוטים שנמצאים כאן בעולם הזה ועוברים את זה, ובעזרת ה' בהצלחה גדולה.

ברוכים תהיו!

תגיות:חרדותהרב אליהו רבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה