חדשות בריאות

מניין נדבקי הקורונה זינק ל- 529, מתוכם 6 במצב קשה

על פי העדכון האחרון של משרד הבריאות, 529 בני אדם אובחנו עד כה כחולי קורונה. מצבם של 498 מתוכם מוגדר קל, 13 במצב בינוני, ו- 6 במצב קשה

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

(עודכן: 10:48)

משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי) על זינוק נוסף במספר נדבקי נגיף הקורונה בישראל. על פי הנתונים, הנכונים לשעה 10:00, עד כה אובחנו 529 בני אדם כחולי קורונה – עלייה של 96 חולים לעומת הנתון שנמסר אתמול אחר הצהריים. מצבם של 498 מתוכם מוגדר קל, ו- 13 במצב בינוני. מספרם של החולים שמצבם קשה עלה ל- 6, לאחר שחולה נוסף אושפז אתמול בבית החולים מאיר בכפר סבא. מספרם של המבריאים מהנגיף עלה אמש ל- 12, עם שחרורו של אחד החולים מבית החולים וולפסון בחולון.

על פי ההערכות, העלייה החדה במספר הנדבקים מיוחסת לעלייה הניכרת במספר הבדיקות היומיות לאבחון קורונה. ממשרד הבריאות נמסר, כי אתמול בוצעו יותר מ- 2,200 בדיקות, ובנוסף מספר המעבדות העוסקות בבדיקות הנגיף עלה ל- 20. מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר הבוקר בריאיון לגלי צה"ל כי בתחילת השבוע הבא יעלה מספר הבדיקות ל- 3,000 ליום, ובהמשך ל- 5,000. 

ביישוב עינב שבשומרון אובחנו 4 חולי קורונה נוספים. בכך עלה מספר החולים ביישוב הקטן ל- 8, לאחר שבשבוע שעבר אובחנו 4 בני משפחה כחולים. אב המשפחה עובד כנהג אמבולנס במד"א, ומקור הדבקתו אינו ידוע. בעקבות העלייה במספר החולים, קפץ מספר המבודדים ל- 187, מתוכם 70 ילדים ותינוקות שבאו במגע עם 2 מטפלות ביישוב שאובחנו כחולות. 

שלווה דהאן, אחרונת המטופלות שחזרה מספינת הנופש "דיימונד פרינסס", שהייתה נתונה בהסגר מול חופי יפן, השתחררה הבוקר (חמישי) לביתה מבית החולים שיבא בתל השומר.

דהאן שהתה במתחם המבודד של בית החולים במשך 28 ימים. משיבא נמסר, כי לאחר שהתקבלו שתי בדיקות שליליות רצופות, היא התבשרה על שחרורה.

רופא, העובד בבית החולים איכילוב בתל אביב, החלים מקורונה. כך נמסר הבוקר מבית החולים. מדובר ברופא, שנדבק בעת חופשה באיטליה. עם חזרתו לארץ, הוא נכנס לבידוד במחלקה לחולי קורונה באיכילוב. הבוקר התברר כי הבריא מהמחלה, לאחר ששתי בדיקות לאבחון הנגיף יצאו שליליות.

בתוך כך, על רקע הפרסומים, לפיהם קיים מחסור בערכות בדיקה לאבחון נגיף הקורונה, דווח הבוקר כי המוסד הצליח להשיג 100 אלף ערכות בחו"ל, והביא אותן הלילה לישראל במבצע מיוחד. עוד דווח כי בימים הקרובים ינהלו המוסד והעומד בראשו, יוסי כהן, מבצעים נוספים להבאת ערכות בדיקה שאותרו במספר מדינות, ובסופם יגיע מספר הערכות בארץ לשיא של כ- 4 מיליון. מנכ"ל משרד הבריאות אישר את הדיווח, אבל הדגיש כי "צריך לבדוק את התוקף שלהן, ושהן מתאימות. זה מה שנעשה בשעות הקרובות".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה