חדשות בריאות

הקורונה בישראל: בת 89 במצב אנוש

מבית החולים הדסה עין כרם נמסר, כי במצבה של חולת הקורונה חלה הידרדרות נשימתית מהירה, והוא מוגדר אנוש. משרד הביטחון הודיע כי הוא רוכש 2,500 מכונות הנשמה עבור משרד הבריאות

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

מצבה של חולת קורונה בת 89 הידרדר הערב (חמישי), והוא מוגדר אנוש. מבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, בו היא מאושפזת, נמסר כי חלה הידרדרות נשימתית מהירה במצבה של החולה.

מוקדם יותר הערב, עדכן משרד הבריאות על זינוק נוסף במניין הנדבקים בקורונה בישראל. על פי הנתונים, הנכונים לשעה 22:00, 677 בני אדם אובחנו כחולי קורונה. מצבם של 644 חולים מוגדר קל, 13 במצב בינוני ו- 6 במצב קשה. בשעה 20:00 עמד המספר על 573 חולים, ובשעות הבוקר דווח על 529 חולים. 14 חולים החלימו עד כה, ושוחררו לבתיהם.

משרד הביטחון הודיע כי הוא רוכש 2,500 מכונות הנשמה עבור משרד הבריאות. 24 שעות לאחר שהחל המבצע לרכש ציוד רפואי, הוציא מנהל הרכש במשרד, על פי דרישת משרד הבריאות, את ההזמנות הראשונות לרכש של המכונות, בהיקף של למעלה מ- 50 מיליון שקלים. 1,000 מכונות יורכבו בישראל, ו- 1,500 נוספות ייובאו מחו"ל.

הבוקר פורסם, כי המוסד הצליח להשיג בחו"ל 100 אלף ערכות בדיקה לאבחון קורונה, ולהביאן הלילה לישראל במבצע מיוחד. המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, כתב הערב כי המשרד ממשיך לפעול בשיתוף פעולה עם המוסד, לצורך הבאת ציוד חיוני הנדרש להיערכות להתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה: "ערכות הבדיקה שהובאו הבוקר על ידי המוסד הן באיכות טובה, ונדרשות כדי לפתח את המשך הפעילות המעבדתית בשבועות הקרובים. בשיחת ועידה שערכתי היום ביקשתי מהם את הפריטים הנוספים הנדרשים להמשך ההתמודדות, והגופים ממשיכים לעבוד בשיתוף פעולה מלא".

מוקדם יותר היום, בריאיון ל- ynet, התייחס גרוטו לערכות שהובאו לארץ, ואמר כי "מה שכרגע הגיע זה לא בדיוק מה שחסר לנו. יש כל מיני מרכיבים בתוך הבדיקה. זה מרכיב מסוים, אבל זה לא מה שחסר לנו כרגע. מה שהגיע אלו הערכות שמכניסים לתוך מכונת הבדיקה. הבעיה היא שחסרים לנו מטושים". הוא הבהיר, עם זאת, כי בימים הקרובים צפויים להגיע לארץ "עשרות ומאות אלפי מטושים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב, כי הממשלה תאשר הלילה תקנות לשעת חירום, שיחייבו את הציבור להישאר בבתים. "זמנים קשים מחייבים החלטות קשות", אמר. "אזרחי ישראל, אתם נדרשים להישאר בבית. עכשיו זו לא בקשה, לא המלצה. זו הנחיה מחייבת, שתיאכף על ידי גורמי האכיפה".

ראש הממשלה הדגיש כי התקנות מגובות משפטית, ואמר כי בשלב הראשון הן יהיו בתוקף למשך 7 ימים. "אני יודע שזה לא קל, אבל אני מבקש את שיתוף הפעולה שלכם עם התקנות", הבהיר. "כל אחד מכם הוא לוחם במערכה נגד הקורונה. אל תגידו 'לי זה לא יקרה, למשפחתי זה לא יקרה' – כי אם לא תפעלו נכון, זה כן יקרה לכם. אל תגידו 'יהיה בסדר' – כי אם לא תפעלו נכון, לא יהיה בסדר. הדרך לניצחון על מגפת הקורונה תהיה ארוכה וקשה, אבל בעזרת השם ובעזרה הדדית ננצח אותה".

תגיות:הדסה עין כרםנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה