חדשות בריאות

הקורונה בישראל: החמרה במצבם של 4 חולים

אישה בת 91, המאושפזת בבית החולים וולפסון, נמצאת במצב קשה מאוד ובלתי יציב. מצבם של אישה בת 67 וגבר בן 45, המטופלים בבית החולים, מוגדר קשה. גבר בשנות ה- 70, המאושפז בבית החולים רמב"ם, הועבר לחדר טיפול נמרץ במחלקת הקורונה, ומצבו מוגדר קשה

(צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

(עודכן: 9:45)

בית החולים וולפסון בחולון דיווח הבוקר (שישי) על החמרה במצבם של 3 חולי קורונה המאושפזים בו: אישה בת 91, שמצבה מוגדר קשה מאוד ובלתי יציב, והיא מונשמת במחלקה לטיפול בקורונה; אישה בת 67 עם מחלות רקע, וגבר בן 45 ללא מחלות רקע, שמצבם קשה. הם מונשמים ומורדמים ביחידה לטיפול נמרץ.

מבית החולים רמב"ם בחיפה נמסר, כי במהלך הלילה חלה הידרדרות במצבו של חולה, גבר בשנות ה- 70 לחייו עם מחלות רקע. הוא הונשם הורדם, והועבר לחדר טיפול נמרץ במחלקה. מצבו, שהיה בינוני, מוגדר כעת קשה. בבית החולים סייגו, כי ייתכן שההחמרה במצבו קשורה למחלת הרקע הלבבית ולא להשפעות הווירוס

אמש נמסר מבית החולים הדסה עין כרם בירושלים על הידרדרות נשימתית מהירה שחלה במצב של חולת קורונה בת 89. מצבה מוגדר אנוש.

על פי נתוני משרד הבריאות, המעודכנים נכון לשעה 22:00 אתמול, 677 בני אדם אובחנו כחולי קורונה. בשעה 20:00 עמד המספר על 573 חולים, ובשעות הבוקר דווח על 529 חולים. 14 חולים החלימו עד כה, ושוחררו לבתיהם.

הממשלה אישרה במהלך הלילה תקנות לשעת חירום, שנועדו לצמצם את התנועה של האוכלוסייה בישראל, על מנת למנוע את התפשטות נגיף הקורונה בישראל. התקנות אושרו פה אחד בישיבה טלפונית. במסגרתן צומצמו והוגבלו הפעילויות במרחב הציבורי, ונקבעו הגבלות על פעילויות המסחר, הבילוי והפנאי לתקופה של 7 ימים; לאחר מכן ייבחן האם יש צורך להאריך אותן או לשנותן. משרד הבריאות יפיץ הנחיות מפורטות לגבי הפעילות במקומות המסחר והשווקים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אמש על כוונתו להביא לממשלה את אישור התקנות לשעת חירום, שיחייבו את הציבור להישאר בבתים. "זמנים קשים מחייבים החלטות קשות", אמר. "אזרחי ישראל, אתם נדרשים להישאר בבית. עכשיו זו לא בקשה, לא המלצה. זו הנחיה מחייבת, שתיאכף על ידי גורמי האכיפה".

נתניהו הדגיש, כי התקנות מגובות משפטית. "אני יודע שזה לא קל, אבל אני מבקש את שיתוף הפעולה שלכם עם התקנות", הבהיר. "מדובר בצעד שלא היה כמותו מאז קום המדינה, אבל גם מגפת הקורונה לא הייתה מאז הקמת המדינה. בעצם לא היה דבר כזה במאה השנים האחרונות".

"כל אחד מכם הוא לוחם במערכה נגד הקורונה", הצהיר ראש הממשלה. "אל תגידו 'לי זה לא יקרה, למשפחתי זה לא יקרה' – כי אם לא תפעלו נכון, זה כן יקרה לכם. אל תגידו 'יהיה בסדר' – כי אם לא תפעלו נכון, לא יהיה בסדר. הדרך לניצחון על מגפת הקורונה תהיה ארוכה וקשה, אבל בעזרת השם ובעזרה הדדית ננצח אותה".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה