חדשות בריאות

2 חולי קורונה ראשונים אובחנו ברצועת עזה

על פי הודעת משרד הבריאות בעזה, שני החולים חזרו לאחרונה מביקור בפקיסטן, והועברו לבידוד בבית חולים שדה שהוקם בסמוך למעבר רפיח

מפעל לייצור ג'ל חיטוי בח'אן יונס (צילום: עבד רחים ח'טיב, פלאש 90)מפעל לייצור ג'ל חיטוי בח'אן יונס (צילום: עבד רחים ח'טיב, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות בעזה מסר לפנות בוקר (ראשון), כי שני חולי קורונה ראשונים אובחנו ברצועה. נציג משרד הבריאות העזתי, יוסף אבו אל-ריש, אמר במסיבת עיתונאים כי השניים חזרו ביום חמישי האחרון מביקור בפקיסטן. עם הגעתם למעבר הגבול ברפיח, הם הועברו לבידוד בבית חולים שדה שהוקם בסמוך למעבר ולא הוכנסו לתוך הרצועה. הוא הדגיש את חשיבות הצעדים שננקטו עד כה על ידי הרשויות בעזה למניעת התפרצות הנגיף, ובכללם: סגירת בתי ספר, מסעדות ושווקים, בתי קפה ואולמות אירועים, והפסקת התכנסויות ימי שישי במסגדים עד להודעה חדשה. הוא המליץ לתושבי הרצועה להימנע מתנועה ברחובות.

בישראל קיים חשש כבד מפני התפרצות נרחבת של הקורונה בעזה ובשטחי הרשות הפלסטינית, בה אותרו עד כה 58 חולים. היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים תיאמה בתקופה האחרונה מספר פעמים את הכנסתן לרצועה של ערכות בדיקה לאבחוף הנגיף, וכן ערכות מיגון עבור הצוותים הרפואיים, שנשלחו על ידי ארגון הבריאות העולמי. שלשום נכנסו, דרך מעבר ארז, מאות ערכות בדיקה ומאות ערכות מיגון ומשקפי מגן לצוותים רפואיים. ראש מנהלת התיאום והקישור לרצועת עזה, אלוף משנה איאד סרחאן, אמר כי המנהלת "תמשיך לפעול בשיתוף עם הארגונים הבינלאומיים ומשרד הבריאות, במטרה למגר את התפשטות נגיף הקורונה ברצועת עזה".

במקביל, הועברו על ידי המנהל האזרחי כ- 1,000 ערכות מיגון ו- 100 ליטרים של אלכוג'ל לצורכי התמגנות והיגיינה לידי הרשות הפלסטינית ביהודה ושומרון.

תגיות:רצועת עזהנגיף הקורונההרשות הפלסטינית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה