חדשות בריאות

איך מכינים לו"ז קורונה? סיון רהב מאיר בתובנה מבריקה שאסור להחמיץ

שיעורה השבועי עם סיון רהב מאיר הועבר השבוע בשידור חי מארצות הברית – בקשת 12. בדבריה, תיארה רהב מאיר לו"ז קורונה להעברת שבועות הבידוד

  • כ"ו אדר התש"פ
צילום מסך מתוך השיעור השבועיצילום מסך מתוך השיעור השבועי
אא

בשבוע האחרון שיתפה סיון רהב מאיר את שיעור פרשת השבוע השבועי שלה בקשת 12. לצד עבודתה הקבועה כעיתונאית חדשות 12, רהב מאיר היא גם מרצה מבוקשת מאוד. בשנים האחרונות היא מוסרת שיעור שבועי בפרשת השבוע. השיעור משלב את מסרי הפרשה, יחד עם האקטואליה, והוא פופולארי מאוד.

מאז שעברה לארצות הברית לפני חצי שנה לשנת שליחות, השיעור מועבר בשידור חי מארצות הברית.

"פרשת השבוע ויקהל פקודי הן הפרשות שחותמות את ספר שמות, והן אקטואליות וקשורות לקורונה ולמציאות הפוליטית שלנו, לחיים עצמם ובעיקר לשגרת בבית עם הילדים", הסבירה רהב מאיר. השיעור עסק בחמש המילים שחוזרות על עצמן בכמות הפעמים הגדולה ביותר בספר שמות, והנחה את הצופים להבין את המסרים העיקריים מהספר.

השבוע התייחסה רהב מאיר, כמובן, למשבר הקורונה. "השעמום מוביל לידי חטא", אמרה. "הרבה מהצופים שלנו יכולים להסתכל קדימה ואחורה ולראות ילדים שרועים על הספה, לא יודעים אם אכלו ארוחת בוקר או ארוחת צהריים, מה השעה, ואיזה יום היום".

רהב מאיר המשיכה ותיארה סוגי לוז"ים שונים שבנו הורים בשביל ידליהם בשביל הקורונה, וסיימה בתובנה מפתיעה: "ההורים מבינים שעשייה היא המפתח. אנחנו רואים שאנחנו חייבים למלא את הזמן בעשייה. אבל חשבתי לעצמי: 'למה תמיד זה מופיע בכתב יד של הורים? למה הלו"זים לא מופיעים בכתב יד של ילדים? מגיל 5-6 אפשר לתת לילד לבנות את הלו"ז שלו. בספר שמות אחת מ-5 המילים שחוזרת על עצמה הכי הרבה פעמים היא 'ויעש'. לתת לילד את הכלי הזה של העשייה. אתה בונה, אתה אקטיבי, זהו עיקרון חינוכי גדול: אני מרפה. מעכשיו האחריות שלכם, 'ויעש'. עם פרוץ השבוע השני לבידוד ולחופשה הארוכה שנכפתה על כולנו, ועל המשק כולו, אולי כדאי לתת לילדים בעצמם לבנות את הלו"ז הזה.

"תנו לילדים להכין לו"ז לעצמם", אמרה רהב מאיר. "תאמרו לילד: 'יש לך עכשיו חודש. מה אתה שואף לעשות? מה אתה רוצה להספיק בחודש הזה? בוא נבנה את זה ביחד'. עשייה היא באמת מפתח להכל. כשילד מרגיש תחושת שליחות, כשאדם מרגיש שמה שהוא עושה זה חשוב –אין מתנה יותר גדולה שהוא יכול לקבל, ולכן ראיתי אצל הרבה מאוד פרשנים שאומרים שהחסד הכי גדול של ספר שמות הוא לא שהים נקרע ובני ישראל עברו בחרבה, הוא לא שהתורה ירדה מהר סיני, הוא לא שעשר המכות הוטחו במצרים והם טבעו, החסד הגדול ביותר הוא שאלוקים משתף את עם ישראל במעגל הפעילות. מאז ועד היום אנחנו אמורים לפעול ולתקן את העולם".

תגיות:סיון רהב מאירשיעור שבועי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה