חדשות בריאות

כיצד צומח אורו של משיח, ואיך הקורונה מובילה את העולם לגאולתו?

כיצד צומחת מלכותו של משיח? מדוע בורא עולם ממוטט את יסודות העולם, ומערער את השלווה? מה קורה כשאדם מתרברב ומתגאה וכובש כביכול את הבריאה? קראו את הדברים הנפלאים

(צילום: shutterstock. בעיגול: הרב יצחק זילברשטיין)(צילום: shutterstock. בעיגול: הרב יצחק זילברשטיין)
אא

הרב יצחק זילברשטין, רב שכונת רמת אלחנן וחבר מועצת גדולי התורה, מסר שיעור חיזוק מיוחד בכולל 'בית דוד' בחולון, בעקבות בהלת הקורונה.

"דבר ראשון יש להוריד את הבהלה", פתח הרב זילברשטיין את דבריו. "הקב"ה הבטיח לנו שהוא 'שומר ישראל', הנה לא ינום ולא ישן שומר ישראל' (תהלים קכ"א, ד') וזו שבועה והבטחה בצדק, ובזה יש לבטוח ולהתפלל: 'שומר ישראל שמור שארית ישראל', הבטחת לנו שתהא 'שומר ישראל', אנא 'שמור שארית ישראל'.

"מצינו שנאמר אצל 'לוט' בשעה שרצו יושבי סדום להרע למלאכים, אמר להם 'אַל נָא אַחַי תָּרֵעוּ..., לָאֲנָשִׁים הָאֵל אַל תַּעֲשׂוּ דָבָר כִּי עַל כֵּן בָּאוּ בְּצֵל קֹרָתִי' (בראשית י"ט, ז'-ח'). והנה התורה הקדושה שכתבה פסוקים אלו היא נצחית ולא באה לספר על דיבורי לוט, אלא 'אל תרעו... כי... באו בצל קורתי' היא הוראה לדורות, שמי שחוסה בצל כנפי השכינה יש לו שמירה מכל צרה. וכן הוא הפייט בסליחות 'יחביאני צל ידו תחת כנפי השכינה'. כך שראשית לכל עלינו להתחזק באמונה ובביטחון.

הרב זילברשטיין פנה להקריא את דבריו של הרב אליהו אליעזר דסלר זצ"ל (ה'תרנ"ב - כ"ד בטבת ה'תשי"ד), המודפסים בספר "מכתב מאליהו" חלק ג' (עמ' 204-205).

"תחת הכותרת 'ירידתה של מלכות אדום', כותב הרב דסלר את הדברים המבהילים הבאים", אמר הרב זילברשטיין, והקריא מתוך הספר: "מלכות משיח צומחת ומתגלה מתוך מלכות אדום, של ידי חורבנה של מלכות אדום, עולה ומתגלה מלכות שמים – 'והיתה לה' המלוכה'. חורבנה של אדום יבוא רק על ידי חורבן העולם הזה, כאשר מביא הקב"ה את העולם למצב שיסודות חיי העולם הזה יתמוטטו, השלווה תתערער, חיי הפרט יהפכו לחיי דאגה, פחד וייסורים, וכל העולם כולו יעמוד תחת אימת הרס וחורבן, אזי יתגלה לעיל כל שהתרברבותו של האדם וגאוותו על התקדמות בכיבוש הבריאה, כביכול, מביאים רק לאבדון, אז יכירו את ההעדר וההפסד שבחיי העולם הזה כשהם מרוקנים מכל תוכן רוחני, המובילים רק לכליה ואבדון, כשיתייאש האדם מלהשיג רצונותיו ותאוותיו, אז יתגלה אורו של משיח, 'ועלו מושיעים בהר ציון לשפוט את הר עשו', ותיראה ירידתה וחורבנה של מלכות אדום לעין כל...".

"הדברים נוראים", אומר הרב זילברשטיין. "אנו רואים בעינינו כיצד הם מתרחשים לנגד עינינו: השלוה תערער, חיי הפרט יהפכו לחיי דאגה, פחד וייסורים - הדברים מדברים בעד עצמם.

"וכל העולם כולו יעמוד תחת אימת הרס וחורבן" - אותו נגיף זעיר שממיט ומכלה אושיות העולם בבריאות ובכלכלה, ומאיים להמיט הרס וחורבן על הכל,

"אזי יתגלה לעיל כל שהתרברבותו של האדם וגאוותו על התקדמות בכיבוש הבריאה, כביכול, מביאים רק לאבדון..." - אז יבינו כולם, שכל מה שעשו האומות בעולם, כל הטכניקות, והשכלולים, שכביכול האדם שולט על הבריאה, הוא ממיט כליה. דווקא סין, אותה מדינה שהיא המובילה בעולם בתחום הטכנולוגיה והתרברבה שהיא תנצח את ארה"ב, דווקא שם התחיל הנגיף, והכיח את אפסיותה.

"יש פסוק שכל בית ישראל על כל עדותיו אומרו ברגש בראש השנה לפני תקיעת שופר", ממשיך הרב זילברשטיין, ומצטט: "יַדְבֵּר עַמִּים תַּחְתֵּינוּ וּלְאֻמִּים תַּחַת רַגְלֵינוּ" (תהלים מז, ד). אומר רש"י "יַדְבֵּר - יתן דֶבֶר בעובדי כוכבים תחת נפשנו (הכוונה לעכו"ם המצירים לישראל, ורוצים להשמידם) להיות חמתו מתקררת בהם ואנו ניצולים כענין שנאמר ונתתי כפרך מצרים וגו'". (הפסוק המלא בישעיהו מ"ג, ג: 'כִּי אֲנִי ה' אֱלֹקֶיךָ קְדוֹשׁ יִשְׂרָאֵל מוֹשִׁיעֶךָ נָתַתִּי כָפְרְךָ מִצְרַיִם כּוּשׁ וּסְבָא תַּחְתֶּיךָ').

למה המשיח יושב ברומא? במה עלינו להתחזק? ומדוע לקרוא פיטום הקטורת? הרב ברוך רוזנבלום בקטע שאסור להחמיץ:

הרב זילברשטיין ממשיך ומעניק עצות כיצד להינצל:

1. לימוד תורה ושמירת שבת: ה"אמרי אמת" (שבת תשובה תרס"ו) כותב במה להתחזק להינצל ממכת דבר זו, ע"י מדת 'אהבה' כפי שממשיך הפסוק (תהילים מ"ז, ד) "יַדְבֵּר עַמִּים תַּחְתֵּינוּ וּלְאֻמִּים תַּחַת רַגְלֵינוּ", ואומר: "יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה", וזה על ידי עסק התורה ושמירת שבת המביאים את האדם למידת אהבת ה'.

2. לימוד תורה: בפועל הרב חיים קנייבסקי מורה לשואלים ללמוד תורה. "ביום שישי הייתי בביתו ושאלתיו במה להתחזק", מספר הרב זילברשטיין, ומצטט את תשובתו של הגר"ח: "ללמוד מסכת ברכות".

3. לימוד מסכת ברכות ואמירת 100 ברכות מידי יום: נראה לנו שההסבר בלימוד מסכת ברכות, הוא מה שאמרו חז"ל (במדבר רבה, קרח. פרשה יח, כא) על הפסוק (שמואל-ב, כג א) "נְאֻם דָּוִד בֶּן יִשַׁי וּנְאֻם הַגֶּבֶר הֻקַם עָל מְשִׁיחַ אֱלֹקֵי יַעֲקֹב וּנְעִים זְמִרוֹת יִשְׂרָאֵל". מהו 'הקם על' "כנגד מאה ברכות, שבכל יום היו מתים מישראל מאה אנשים, בא דוד ותקן להם מאה ברכות, כיון שתקנם נתעצרה המגפה" [ומסיימים חז"ל "על - עולה של תורה"]. ועל זה אמרו (מנחות מג ע"ב) "היה רבי מאיר אומר: חייב אדם לברך מאה ברכות בכל יום, שנאמר: ועתה ישראל מה ה' אלקיך שואל מעמך". וזו מסכת ברכות כשמה כן היא.

4. לקבל כל דבר בשמחה: כתוב בפסוק (משלי יח יד) רוּחַ אִישׁ יְכַלְכֵּל מַחֲלֵהוּ וְרוּחַ נְכֵאָה מִי יִשָּׂאֶנָּה, ופירש רש"י  רוח איש - רוח גבר שהוא איש גבור ואינו נותן דאגה בלבו ומקבל כל הבא עליו בשמחה ובחבה, יכלכל מחלהו - אין כחו סר מעליו. ודורשי רשימות הוסיפו קצת רמז בדרך דרוש, שהתרגום של הפסוק רוח איש יכלכל מחלהו, כתב "רוּחֵיהּ דְגַבְרָא תְּסוֹבַר כֻּרְהֲנֵיהּ".

5. להוריד את הבהלה, ולהתחזק באמונה ובביטחון, כמו שאמרנו לעיל, שמי שחוסה בצל כנפי השכינה יש לו שמירה מכל צרה.

בצל המתח וחוסר הוודאות, הרב זמיר כהן מסביר כיצד מתמודדים עם נגיף הקורונה:

מבקשים רחמי שמים מול הנגיף: אלו חלק מהקבלות שהגיעו למערכת

קבלו את 2 פרקי התהילים המסוגלים לשמירה מכל רע

תגיות:הרב יצחק זילברשטייןמכתב מאליהוהרב אליהו אליעזר דסלרנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה