חדשות בעולם

גרמניה תאסור התקהלויות של יותר משניים; מוות ראשון בצפון מקדוניה

המצב מחמיר בגרמניה - איסור על התקהלויות של יותר משניים

מרקל (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)מרקל (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, צפויה להכריז הערב (ראשון) על איסור התקהלות של יותר משני בני אדם, במסגרת מאמצי המדינה לבלום את התפשטות נגיף הקורונה. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הגרמנית ד-פ-א, בני משפחה המתגוררים באותו בית יוחרגו מהמגבלה החדשה.

מרקל, שקיבלה את ההחלטה בתום התייעצות בשיחת וידאו עם ראשי מדינות מחוז בגרמניה, צפויה לנאום הערב בפני האומה. עד כה נדבקו בגרמניה כ-24 אלף בני אדם ו-93 מתו מהנגיף. מספר המחלימים עומד על 266. בקרוב צפויה הממשלה הפדרלית להכריע בשאלת הטלת סגר הדוק יותר על תושבי גרמניה, כפי שנעשה באיטליה ובספרד, או לחילופין להמשיך ולהתיר לעסקים מסוימים להיות פתוחים.

על פי הנתונים הרשמיים, עד כה חלו בנגיף כ-307 אלף בני אדם ברחבי העולם, מתוכם יותר מ-13 אלף מתו וכמעט 95 אלף החלימו. בשלב זה מוקדי המחלה הקשים הם באיטליה ובספרד, שם מזנק מספר המתים מיום ליום, כאשר בספרד נדבקו אלפים נוספים בסוף השבוע, ובאיטליה מספר המתים עקף את סין ולראשונה התייצב על כמעט חמשת אלפים.

תושבים במקדוניה הצפונית (צילום: שאטרסטוק)תושבים במקדוניה הצפונית (צילום: שאטרסטוק)

היום הודיע לראשונה שר הבריאות של צפון מקדוניה על קורבן ראשון במדינה מווירוס הקורונה. לפי השר ונקו פיליפכה, החולה היא אישה כבת 57, שמתה אתמול בבית חולים בעיר קומאנובו. לדברי פיליפכה, הנגיף אובחן בגופה רק לאחר מותה, מפני שהבדיקה שנערכה לה בשבוע שעבר התערבה עם בדיקה של חולה אחר. עם זאת, הרשויות הדגישו כי היא שהתה בבידוד בכל העת. היא ובנה, שמאושפז במצב יציב, נדבקו בנגיף במהלך טיול באיטליה. במקדוניה הצפונית, המאכלסת שני מיליון בני אדם, נרשמו עד כה 114 מקרי הידבקות בקורונה.

קודם לכן הודיעו רשויות הבריאות באפגניסטן על מקרה מוות ראשון במדינה.

תגיות:צפון מקדוניהנגיף הקורונהגרמניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה