חדשות בארץ

הליכוד מחתים את חברי הבלוק: אם אדלשטיין יוחלף – אין אחדות

בהצהרה ששיגר ח"כ זוהר לחברי גוש הימין-חרדים נכתב כי אם כחול לבן ישלימו את המהלך להחלפת אדלשטיין, "פירוש הדבר שהם החליטו לחסל מעשית את האפשרות לממשלת אחדות שנידונה במשא ומתן בין הצדדים"

נתניהו וגוש הימיןנתניהו וגוש הימין
אא

בליכוד החלו הערב (ראשון) באיסוף חתימות מכלל חברי סיעות הימין להצהרה לפיה אם כחול לבן תחליף את יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, ייעצרו המגעים לכינון ממשלת אחדות ובליכוד לא יציגו מועמדות בבחירות ישירות. את היוזמה מוביל יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר, והיא נועדה לבלום את יוזמות החקיקה נגד המשך כהונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מצד כחול לבן, שמונעות מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה או לכהן בראשה.

במכתב – שעליו יחתמו חברי הכנסת מש"ס, יהדות התורה וימינה – נכתב בין היתר כי הם רואים בניסיון ל"הדחת" יושב ראש הכנסת המכהן טרם התבהרות תמונת הממשלה שתקום, "חציית קו אדום וחיסול האפשרות להקים ממשלת חירום רחבה" וכי "אם כחול לבן ינקטו בצעד הרסני זה, פירוש הדבר שהם החליטו לחסל מעשית את האפשרות לממשלת אחדות שנידונה במשא ומתן בין הצדדים".

גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

על פי המתווה של הליכוד, שטרם הובא לגביו הסכמה רשמית מכחול לבן, נתניהו יכהן שנה וחצי ולאחריו יכהן יו"ר כחול לבן בני גנץ לתקופה זהה. בזמן כהונת נתניהו, תפקיד יו"ר הכנסת ותפקיד שר האוצר, הנחוצים להעברת התקציב וניהול משבר הקורונה, יישארו בשליטת הליכוד. בהמשך, עם תחילת כהונת גנץ כראש ממשלה, התפקידים יתחלפו. "הסכם הגיוני זה נקבע כדי לאפשר לראש הממשלה המכהן להעביר חקיקה ותקציב בכנסת כדי לנהל את ענייני האוצר והכלכלה, דבר שהוא חיוני שבעתיים בזמן של מגיפה עולמית ומשבר כלכלי חסרי תקדים", נכתב בהצהרה. "ראש הממשלה לא יוכל לעשות זאת מול יו"ר כנסת לעומתי".

בליכוד כינו במסמך את שלוש החקיקות שמקדמות האופוזיציה "חוקי איראן", ומובאת בו הבטחה לפעול "בכל דרך כדי להפיל במהירות את הממשלה האנטי-דמוקרטית וחסרת אחריות זו". לדבריהם, "חוקים כאלה לא קיימים בשום דמוקרטיה בעולם. העברתם תביא לזעם עצום בציבור, לאובדן האמון ברשויות המדינה, ולריסוק הדמוקרטיה הישראלית דווקא בעת הזאת שהמוני אזרחי ישראל מצפים מאיתנו לאחד כוחות למענם".

הפגנות ''דגל שחור'' בשבוע שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)הפגנות ''דגל שחור'' בשבוע שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בהצהרה נמתחת ביקורת חריפה על מספר 2 בכחול לבן, ח"כ יאיר לפיד, לגביו נטען כי "הסיבה האמיתית שהוא מתעקש על הדחת יו"ר הכנסת היא כדי לסכל את ממשלת האחדות וכדי להעביר בכנסת חוקים אנטי-דמוקרטיים נוסח איראן. חוקי איראן אלה ימנעו מראש הממשלה נתניהו לכהן כראש הממשלה ולהתמודד בבחירות ישירות לראשות הממשלה, שלפיד מתכנן באופן שערורייתי לקיים כבר בקדנציה הזאת בזמן המשבר. חוקים כאלה לא קיימים בשום דמוקרטיה בעולם. העברתם תביא לזעם עצום בציבור, לאובדן האמון ברשויות המדינה, ולריסוק הדמוקרטיה הישראלית". בסיום המכתב קראו בליכוד לגנץ "לגלות מנהיגות ואחריות" ולהצטרף לממשלת חירום לאומית רחבה.

תגיות:הליכודיולי אדלשטייןכחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה