חדשות בארץ

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות: תרחיש הבלהות – 20 אלף מתים

פרופסור גרוטו קרא לאזרחים להוריד את סף הפאניקה, שמזנקת לדבריו ללא סיבה. "צריך להבין שזה לא מספרים גבוהים ביחס לתמותה השנתית", אמר. עוד הוסיף כי הנתונים האחרונים, המלמדים על עלייה ממוצעת של 150 חולים בממוצע בכל יממה, דווקא מלמדים על התייצבות בעקומת ההתפשטות

פעולות חיטוי בראשון לציון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)פעולות חיטוי בראשון לציון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, אמר הערב (ראשון) בתדרוך לכתבים כי התרחיש הקיצוני של המשרד הוא שנגיף הקורונה יביא למותם של בין 10 ל-20 אלף בני אדם. "המתים מהקורונה יהיו חלק מאחוז המתים השנתי בישראל, שעומד על 40 אלף", הדגיש. "חלק מהאנשים האלה סביר להניח שהיו מתים ממחלות אחרות בשל מחלות רקע שלהם, והמספר הזה למעשה יתווסף לתמותה השנתית בישראל".

בריאיון ל-ynet קרא גרוטו לאזרחים להוריד את סף הפאניקה, שמזנקת לדבריו ללא סיבה. "צריך להבין שזה לא מספרים גבוהים ביחס לתמותה השנתית", אמר. "אנשים עלולים למות מהפחד לא לצאת לבית המרקחת לקנות תרופות". לדבריו, הנתונים האחרונים, המלמדים על עלייה ממוצעת של 150 חולים בממוצע בכל יממה, דווקא מלמדים על התייצבות בעקומת ההתפשטות. "אנחנו רואים התייצבות של כ-200 מקרים שמתגלים ביום. ברור לנו שאין לנו תמונה מלאה לגבי מקרים שאנחנו לא בודקים".

ישיבת החירום במשרד הבריאות (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)ישיבת החירום במשרד הבריאות (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

אמש, על מנת לעמוד בעומס הפניות לבדיקת הימצאות הנגיף, החליטו במשרד הבריאות להזמין בדיקות דם שעשויות לספק גם הן מענה. "הזמנו חצי מיליון בדיקות דם הבודקות לפי נוגדנים את הימצאות הנגיף", אמר גרוטו, "המטרה באמצעות הכלי הזה היא לעשות בדיקות רחבות באופן מחושב, על פי מדגם מייצג ובכך לקבל תמונה רחבה של המצב בישראל". עם זאת, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות הודה כי הן פחות יעילות מהבדיקות הנעשות באמצעות המטושים, ולפיכך הדגש העליון הוא להמשיך לרכז את הבדיקות באמצעותם. "הבדיקה מיועדת גם לאנשים שאין להם תסמינים ובאמצעות מדגם נוכל לקבל תמונת מצב לגבי התחלואה בישראל", הוסיף.

במערכת הבריאות חוששים כי המשך אי-המיגון ההולם לצוותים הרפואיים יגביר את התפשטות הנגיף בקרב עובדים נוספים, באופן שיעמיד בסכנה את יכולת המערכת לטפל בעשרות אלפי חולים בקורונה. לפי שעה, 3,030 אנשי צוותים רפואיים נמצאים בבידוד, בהם 814 רופאים ו־893 אחים. קרוב ל-700 מהם נמצאים בבידוד בשל חשיפה לחולה קורונה שאומת בדיעבד, וכ־550 בבידוד בעקבות חשיפה לאיש צוות חולה קורונה שאומת גם הוא בדיעבד. בנוסף, מתוך כלל החולים, כ-125 הם עובדי מערכת הבריאות, ולפי נתוני המשרד המספרים במגמת עלייה. "במידה ומספר החולים יתפשט בישראל בכמויות גדולות, כל הצוותים במרפאות ובבתי החולים יהיו ממוגנים כל הזמן. זה לא משהו שיקרה מחר אבל זה תלוי בהתפשטות הקורונה", הבטיח גרוטו.

בשל הירידה הניכרת בכוח האדם הרפואי, בשבוע שעבר התרצה לראשונה משרד הבריאות ואפשר להקצות יותר מ-4,000 סטודנטים ועובדי בריאות שאינם בבתי החולים ככוח עזר עבורם הצוותים הרפואיים הפורמליים: 1,240 סטודנטים לסיעוד, 181 סטודנטים לרפואה, 295 סטאז’רים לרפואה, 119 חברי צוותי הוראה מבתי הספר ועוד מאות.

תגיות:נגיף הקורונהאיתמר גרוטומשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה