חדשות בריאות

הרב הראשי בקריאה נרגשת: צומו ביום רביעי הקרוב כדי לבטל את גזירת הקורונה

הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול, הרב דוד לאו, קורא לציבור לצום, ולפחות חצי יום, ביום רביעי הקרוב, ערב ראש חודש ניסן

הרב דוד לאו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)הרב דוד לאו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

הרב דוד לאו, הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול, קורא לעם ישראל לקבל חצי יום של תענית ביום רביעי הקרוב, ערב ראש חודש ניסן. מטרת הצום היא בכדי לבטל את גזירת מגפת הקורונה.

במכתב נרגש, שכותרתו "עת צרה היא ליעקב", קורא הרב לאו לעם כולו לערוך חשבון נפש: "ימים קשים עוברים על כלל ישראל ועל העולם כולו. בשעה זו עלינו לעשות חשבון נפש. כיהודים מאמינים בני מאמינים אנו יודעים כי יד ההשגחה העליונה עושה זאת והיא באה לומר לנו משהו, 'אין אדם נוקף אצבעו מלמטה אלא אם כן מכריזין עליו מלמעלה'".

"המצב קשה. כולם חוזים את להט החרב המתהפכת שמכה בכל רחבי תבל. בעת כזאת, בד בבד עם הקפדה מלאה על הנחיות גורמי הרפואה, על כל אחד לבחון דרכו ולהיטיב מעשיו, הן במצוות שבין אדם לחברו, הן במצוות שבין אדם למקום, ממשיך הרב הראשי במכתבו.

"ביום רביעי השבוע יחול ערב ראש חודש ניסן. לשיטת רבי יהושע שבניסן נברא העולם זהו ערב ראש השנה, יום תפילה ותחנונים. אבקש שכל מי שיכול יקבל עליו תענית, לפחות חצי יום, מי שקשה לו הדבר, או מסוכן בריאותית, יקבל על עצמו תענית דיבור", קורא הרב לאו.

"בתפילת המנחה נתפלל את סדר הסליחות המקובל לישועה מדורי דורות, סדר תפילת יום כיפור קטן (גם יחיד יאמר. כשאת אמירת י"ג מידות רחמים יש לומר בטעמי המקרא כאדם הקורא בתורה), ממשיך הרב הראשי.

"וה' הטוב יאזין תפילתנו ויעננו ויפדנו מכל גזירות קשות, יושיע ברחמיו הרבים את עמו ישראל ואת כל בני תבל הזקוקים לכך", מסיים הרב לאו את דבריו.

הרב יגאל כהן - למה הקב"ה הביא את הקורונה לעולם?

תגיות:הרב דוד לאונגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה