חדשות בעולם

בהלת הקורונה: מדוע משחררת ארה"ב מאות אסירים לביתם? גם אתם תתקשו להאמין

בהלת הקורונה מביאה ראשי מדינות להחלטות לא פשוטות - אחת מהן היא זו שנאלץ לקבל השבוע ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלסיו, שהודיע כי אסירים שהואשמו בביצוע עברות קלות כמו גם אסירים שסובלים מבעיות בריאותיות בסיסיות - ישוחררו לביתם ללא צורך במשפט

אחד ממתקני הכליאה בארה"באחד ממתקני הכליאה בארה"ב
אא

בהלת הקורונה מביאה ראשי מדינות להחלטות לא פשוטות - אחת מהן היא זו שנאלץ לקבל השבוע ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלסיו, שהודיע כי אסירים שהואשמו בביצוע עברות קלות כמו גם אסירים שסובלים מבעיות בריאותיות בסיסיות - ישוחררו לביתם ללא צורך במשפט. 

על פי דיווחים ברשת BBC, החלטתו התקבלה לאחר שגם ראשי הערים לוס אנג'לס וקליבלנד - שחררו מאות אסירים. את ההודעה הדרמטית הוציא ראש העיר דה בלאסיו שעות ספורות לאחר ששומר ואסיר מכלא רייקרס איילנד נבדקו ונמצאו כנשאי הנגיף. 

תסמיני המחלה נראו אף אצל שמונה אסירים נוספים, כך על פי רשת החדשות 'פוקס ניוז'. "כל האסירים שזוהו כבעלי התסמינים של הקורונה הועברו לבידוד ביחידה שהוקמה לזיהוי המחלה", אמר ראש העיר ניו יורק. "הסיבות לכך שאנחנו משחררים עבריינים בסיכון נמוך ובעלי מצב בריאותי לקוי, הן שהם יכולים עוד להגן על עצמם כראוי מפני מגפת הקורונה".

לדבריו, אסירים שאזוקים בידיהם "בדרך כלל אינם יכולים להגן על עצמם כראוי, להשתעל לתוך המרפק או לשים יד על הפה כשהם משתעלים. הם גם לא יכולים לרחוץ את ידיהם עם סבון ונוזל חיטוי בתדירות גבוהה", אמר. 

לאחר פרסום הידיעה הודיע גם בית כלא צפונית למנהטן כי הוא חושש שאסירים רבים הגיבו חיובית לבדיקת נגיף הקורונה, ואסר על ביקור בתוך כתלי הכלא עד להודעה חדשה. 

תגיות:אסירים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה