חדשות בארץ

ההנחיות החדשות: תותר יציאה חיונית, התחבורה הציבורית תושבת

ראש הממשלה הורה להגביר באופן דרמטי את האכיפה על הגבלות התנועה, ולהכין נוסח של החלטה להחמרת הגבלות התנועה, למעט עבודה, הצטיידות במזון, תרופות ומוצרים חיוניים, כמו גם מקרים חריגים נוספים

תחבורה ציבורית בצל הקורונה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)תחבורה ציבורית בצל הקורונה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בתום דיון שנמשך 7 שעות, הנחה ראש הממשלה בנימין נתניהו "להגביר באופן דרמטי את האכיפה על הגבלות התנועה". לפי נתניהו, הוא הורה "להכין נוסח החלטה להחמרת הגבלות התנועה, למעט עבודה, הצטיידות במזון, תרופות ומוצרים חיוניים (ומקרים חריגים נוספים) במטרה לצמצם מגע ולמנוע את המשך התפשטות נגיף קורונה". ההחלטה תהיה בתוקף לשבעה ימים מרגע אישורה. ההנחיות החדשות כוללות צמצום התחבורה הציבורית עד כדי ביטול מלא. לפי שעה, מסתמן כי בנקים ועסקים שמספקים מוצרים חיוניים יוחרגו מההגבלות.

בהודעת שהפיצה לשכת ראש הממשלה הודגש כי ההנחיות בעניין הגעה לעבודה לא השתנו בשלב זה ובמקרה ויהיה עדכון להנחיות יינתן זמן התארגנות. עוד הובהר כי האפשרות להצטייד במזון, תרופות ומוצרים חיוניים לא תוגבל גם לאחר אישור ההחלטה, שטעונה אישור הממשלה.

נתניהו בשבוע שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו בשבוע שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

נתניהו הנחה את הצוות הכלכלי, שיציג מחר את תכנית הסיוע המסיבי לעצמאים שכירים ועסקים, על הקמת צוות להגדלה נוספת של הבדיקות לאיתור חולים וצוות נוסף לבדיקות סקר לכלל האוכלוסייה. חמישה מיליארד שקלים יוקצו לטובת מנועי צמיחה למשק לצד צעדים נוספים להגברת הצמיחה, הכוללים מענקי הרשות לחדשנות, עידוד השקעות וייצוא באמצעות מענקי משרד הכלכלה והקמת עשרה מרכזי תחבורה משובלים בגוש דן.

בדיון השתתפו שר הבריאות יעקב ליצמן, שר הביטחון נפתלי בנט, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, שר האוצר משה כחלון, שר הכלכלה אלי כהן, שר האנרגיה יובל שטייניץ ושר המשפטים אמיר אוחנה. מהצד המקצועי השתתפו בהתייעצות ראש המל"ל מאיר בן שבת, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, נגיד בנק ישראל אמיר ירון, ומנכ"לי משרדי רה"מ, הבריאות, האוצר, רשות האוכלוסין וההגירה, וכן המועצה הלאומית לכלכלה. במהלך הדיון הוזמנו להביע את דעתם גם פרופ' זאב רוטשטיין, פרופ' שוקי שמר ופרופ' גבי ברבש. חלק ממומחי הרפואה שהוזמנו לדיון הביעו את התנגדותם להגבלות הדרמטיות שהטיל המשרד על תנועת האזרחים, אך הסכים כי יש לפעול לצמצום התקהלויות ככל הניתן.

בעוד שנציגי משרד הבריאות בדיון דרשו מעבר למתכונת חירום זו למשך שבוע, חלק משרי הממשלה, לרבות נציגי משרד האוצר, הבהירו כי צעד כזה יוביל לפגיעה אנושה בכלכלה. "בדיון נשמעו סקירות מפי כלל הגורמים שהשתתפו בו ודנו בהשלכות של כל אחת מהאפשרויות שעלו בדיון", נמסר מלשכת נתניהו.

תגיות:נגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה