חדשות יהדות

נס בברצלונה: יהודי שנפטר מנגיף הקורונה - ניצל ברגע האחרון מקבורה נוצרית

רבה הראשי של ברצלונה, הרב מאיר בר חן, חושף: כך הצלנו יהודי בן 88 שנפטר מקורונה, מקבורה נוצרית 

אא

סרטון שהתפרסם ביממה האחרונה הפך לויראלי: בסרטון נראה הרב הראשי לברצלונה - הרב מאיר בר חן, כשהוא חושף ידיעה מרטיטה על יהודי בן בן 88 מהקהילה היהודית, שנפטר מקורונה וניצל באורח נסי מקבורה נוצרית. הרב בר חן שהוא גם מפקד זק"א בברצלונה, סיפר בסרטן כי את הידיעה על היהודי שנפטר מנגיף הקורונה קיבל ביום שישי האחרון. 

בדרך לא דרך גילה הרב בר חן כי גופתו של היהודי מיועדת לשריפה, אך מרגע שגילה זאת - פתח יחד עם ארגונים יהודיים נוספים במלחמה, כדי למנוע את הדבר. "לצערנו הרב, השבוע נפטר מישהו מאצלנו מהקהילה, מהמחלה. רצו לשרוף אותו ונלחמנו בשיניים כדי שנביא אותו לקבורה, והוא לא יישרף", סיפר הרב בסרטון ואף הוסיף כי בשלב מסוים החליטו לערב את הקונסול הישראלי לצורך כך. 

לבסוף הובא הנפטר לקבורה יהודית בבית הקברות המקומי בברצלונה. 

הרב המשיך וסיפר כי הוא מתגורר בברצלונה, "עיר שהייתה תוססת והיו עוברים בה אלפי אנשים כל יום, היום היא שוממה. אין יוצא ואין בא". בנקודה זו פונה הרב בר חן במסר לעם ישראל ואומר: "אל תחשבו שהמצב הוא קל. המצב קשה מאוד, אבל נוכל להתגבר עליו. איך נוכל? רק אם נעשה כל אחד השתדלות. לא לצאת מהבית, צריך להישמע להנחיות. הישארו בבתיכם".

הרב סיפר כי המצב בברצלונה כל כך קשה, עד שהוא חושש מתרחיש שבו הרשויות יחוקקו חוק שכל מי שנפטר - ישרפו את גופו בשל העומס שיש בבתי החולים. "מקווים ומתפללים שלא נגיע לזה", הוא מסכם.   

תגיות:איטליהחדשות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה