חדשות בריאות

"משמרות זהב": האחריות לטיפול באוכלוסייה המבוגרת – לידי צה"ל ומערכת הביטחון

על רקע משבר הקורונה, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להטיל על משרד הביטחון וצה"ל את האחריות לטיפול באוכלוסייה המבוגרת. התוכנית למתן מענה לצורכי אוכלוסייה זו תובא בימים הקרובים לאישורו של שר הביטחון נפתלי בנט

בנט והרמטכ"ל אביב כוכבי (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)בנט והרמטכ"ל אביב כוכבי (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להטיל על שר הביטחון נפתלי בנט, באמצעות משרד הביטחון וצה"ל, את האחריות לטיפול באוכלוסייה המבוגרת בישראל. כך נמסר היום (שלישי) מלשכתו של בנט.

שר הביטחון יגבש תוכנית לאומית בנושא, תוך מתן מענה לצרכי האוכלוסייה המבוגרת, הכוללים: הזנה, צרכים רפואיים, שהות ממושכת בבידוד, אוכלוסייה ערירית ועוד.

בדיון ראשוני שנערך אמש בנושא, בהשתתפות מפקד פיקוד העורף, סגן הרמטכ"ל ועוזר שר הביטחון להתגוננות, סוכם כיוון הפעולה הראשוני. בין היתר, צה"ל יפעל מול הרשויות המקומיות למיפוי אוכלוסיית הזקנים וצרכיהם השונים, יגביר את ההסברה לציבור, ויתגבר את המוקדים הלוגיסטיים בנקודות השונות. התוכנית המלאה תוצג לאישור השר בימים הקרובים.

"צה"ל ומשרד הביטחון לוקחים אחריות לשמור ולהגן על האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל", אמר בנט. "אנחנו יוצאים למבצע 'משמרות זהב'. נגיף הקורונה פוגע בצורה הרבה יותר חריפה באוכלוסייה המבוגרת מאשר בצעירה. ולכן, בלב התוכנית הלאומית – לשמור על האוכלוסייה המבוגרת ועל אוכלוסיית הסיכון".

"לצורך זה, פיקוד העורף, צה"ל ומערכת הביטחון נרתמים במלואם כדי לבצע את המשימה, ואנחנו נעמוד בזה", הצהיר שר הביטחון.

חברת הכנסת מירב כהן (כחול לבן) הגיבה על הפרסום, לפיו האחריות על הטיפול באוכלוסייה המבוגרת הועברה לידי מערכת הביטחון: "נפתלי בנט, חייבים פתרונות בהקדם", כתבה בטוויטר. "אספקת מזון למבוגרים שספונים בביתם, ביקורי בית לאנשים בודדים, מענה למטפלות סיעודיות שצריכות להגיע למטופלים, מחסור בציוד ובהיערכות בבתי אבות ועוד. אנו לרשותכם, עם כל הידע שצברנו מטיפול במאות קשישים ברחבי הארץ ומערך מתנדבים. הצלחתכם, הצלחתנו!".

תגיות:נפתלי בנטמשרד הביטחוןצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה