חדשות בעולם

מקרה מוות ראשון בסעודיה; 415 מתים חדשים בספרד בתוך יממה

באיראן דיווחו היום על 1,726 חולים ו-122 מתים חדשים ביממה האחרונה בלבד. בכך, טיפס מניין הנדבקים במדינה ל-24,811 ומספר המתים ל-1,934. ממשרד הבריאות נמסר עוד כי 8,931 בני אדם החלימו לחלוטין מהווירוס

ספרד, בשבוע שעבר (צילום: שאטרסטוק)ספרד, בשבוע שעבר (צילום: שאטרסטוק)
אא

הרשויות בסעודיה הודיעו היום (שלישי) לראשונה על מקרה מוות מנגיף הקורונה בשטח הממלכה, של אזרח אפגניסטאן כבן 51. דובר משרד הבריאות הסעודי, מוחמד עבדללי, מסר כי החולה הגיע לחדר המיון בבית חולים במדינה, שם מצבו הידרדר במהירות עד שהרופאים נאלצו לקבוע את מותו במהלך הלילה.

אתמול הורה סלמאן, מלך ערב הסעודית, על הטלת עוצר למשך 21 ימים בממלכה, זאת במסגרת המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. לפי הטלוויזיה הממלכתית במדינה, העוצר יתבצע כל יום החל מהשעה 19:00 ועד 06:00 בבוקר.

באיראן דיווחו היום על 1,726 חולים ו-122 מתים חדשים ביממה האחרונה בלבד. בכך, טיפס מניין הנדבקים במדינה ל-24,811 ומספר המתים ל-1,934. ממשרד הבריאות נמסר עוד כי 8,931 בני אדם החלימו לחלוטין מהווירוס.

קודם לכן הודיעו הרשויות בספרד, המהווה מוקד שני בגודלו בעולם של התפרצות הנגיף אחרי איטליה, כי ב-24 השעות האחרונות נרשמה עלייה של 6,584 במניין המאובחנים בנגיף הריאות, וכעת הוא עומד על 39,673. בפרק זמן זה עלה גם מספר המתים ל-2,696, לאחר שנוספו לו 415 בני אדם.

אמש אמר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי בכוונתו לפתוח מחדש את בתי העסק במדינה בתוך כמה שבועות ולא חודשים, זאת, חרף עמדת המומחים על המשך במדיניות הבידוד החברתי. על אף שלא ביסס את דבריו בהוכחות מדעיות כלשהן, טראמפ טען כי השבתת המשק עלולה להוביל ליותר מקרי מוות מאשר זו שתבוא מהמגפה עצמה. "אסור שהפתרון יהיה גרוע יותר מהבעיה", אמר טראמפ לכתבים בתדרוך היומי בבית הלבן. "אנחנו חייבים לפתוח את המדינה שלנו משום שזה גורם לבעיות שלדעתי יהיו גדולות יותר".

מפגינים נגד מדיניות טראמפ בנושא הקורונה (צילום: שאטרסטוק)מפגינים נגד מדיניות טראמפ בנושא הקורונה (צילום: שאטרסטוק)

לפי נתוני ה-OECD, בארצות הברית, בה מתגוררים (נכון ל-2018) 327 מיליון, יש רק כ-900 אלף מיטות אשפוז, כלומר כ-2.8 מיטות על כל אלף תושבים, מה ששם את המדינה בשליש התחתון של טבלת המדינות המפותחות. לפיכך, גורסים מומחי בריאות, אם טראמפ לא ימשיך בצמצום משמעותי של האינטראקציה החברתית – לפיה תיאסר יציאה לעבודה וכל האזרחים יוכנסו לאלתר לבידוד ביתי – מספר החולים יביא לקריסה מוחלטת של מערכת הבריאות האמריקנית, כפי שקורה באיטליה. עד כה נרשמו בארה"ב 43 אלף מקרי הדבקה בקורונה ו-533 בני אדם מתו ממנו.

עוד אמר טראמפ כי אין להאשים את האמריקאים ממוצא אסיאתי בהתפשטות הנגיף, שהתפרץ במחוז חוביי בסין. "חשוב מאוד שנגן לחלוטין על אסיאתים אמריקאים", אמר, "הם אנשים מדהימים, הם אוהבים את המדינה שלהם, וזו לא אשמתם בשום צורה. הם עובדים ביחד אתנו כדי להיפטר מהווירוס – אנחנו ננצח ביחד". טראמפ ספג בעבר ביקורת על שכינה את הקורונה "וירוס סיני".

תגיות:נגיף הקורונהספרדערב הסעודיתדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה