חדשות בארץ

הממשלה דנה בהחמרת ההגבלות: נשקל עונש מאסר למפירים

על פי טיוטת התקנות, תותר יציאה מכתובת המגורים למרחק של עד 100 מטרים בלבד, בתי הכנסת ימשיכו לפעול במתכונת הנוכחית של עד 10 מתפללים, ותתאפשר טבילה במקוואות והשתתפות בהפגנות. במשרד לביטחון הפנים הודיעו כי ממחר תוגבר האכיפה גם על ידי פקחי הרשויות המקומיות

סגירת שוק מחנה יהודה, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)סגירת שוק מחנה יהודה, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הממשלה דנה בשעה זו (שלישי) בתקנות החירום החדשות במאבק נגד התפשטות נגיף הקורונה, שצפויות לכלול הגבלות משמעותיות נוספות על חופש התנועה של האזרחים. על פי טיוטת התקנות, שאמורה להיות מאושרת בשיחת טלפון של חברי הממשלה, תותר יציאה מכתובת המגורים למרחק של עד 100 מטרים בלבד כמו גם יציאה להצטיידות במזון ובתרופות או לצורך קבלת טיפול רפואי. בתי הכנסת ימשיכו לפעול במתכונת הנוכחית של עד 10 מתפללים, ותתאפשר טבילה במקוואות והשתתפות בהפגנות. בנוסף, נתניהו הנחה להחריג מהתקנות החדשות את מתן שירותי הווטרינריה הדחופה, וכן לאפשר משלוחי מזון לבעלי חיים.

מסתמן כי התחבורה הציבורית תושבת לחלוטין, ולמוניות השירות תתאפשר הסעה של נוסע יחיד בלבד כמו גם שירותי הסעה לעובדים חיוניים. במסגרת התקנות, בממשלה נשקלת האפשרות להטיל עונש של עד חצי שנת מאסר למפירים אותן, אולם, בחדשות 12 דווח כי השר לביטחון הפנים גלעד ארדן מבקש שיוטלו קנסות בלבד. עד כה, הקנסות, שכוונו בעיקר נגד בעלי עסקים, נעו בין 3,000 שקלים ל-5,000, וכעת דורש ארדן להוריד את הקנס לאזרחים ל-1,000 שקלים ואף לפחות מכך.

ישיבת הממשלה, אתמולישיבת הממשלה, אתמול

הערב הודיעה לשכת השר לביטחון הפנים, האמון על פעילות המשטרה, כי "אנו מתמודדים עם אתגר אכיפתי אדיר אך הוא מציל חיים ועליי לשתף בו כמה שיותר כוחות ופקחי העיריות הם מכפיל כוח משמעותי בהגנה על בריאות הציבור". ארדן מסר כי משרדו, הפועל בתיאום המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, השלים את אישור נוהל האכיפה שיאפשר כבר ממחר את האכיפה בהתאם לתקנות שעת חירום, גם על ידי פקחי הרשויות המקומיות.

"התקנות החדשות נועדו לאפשר כלי נוסף בידי רשויות האכיפה לצורך התמודדות עם נגיף הקורונה, ולאחר שהניסיון בעולם מלמד כי הקפדה הדוקה על הנחיות הבידוד וסגירת העסקים מהווה אמצעי מרכזי למניעת התפשטות הנגיף, ולשם כך נדרש שימוש בכלי אכיפה מנהליים ובהרחבת כוח האכיפה, בנוסף לכלים הפליליים הקיימים", הוסיף ארדן.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה