חדשות בעולם

מניין המתים בספרד עקף את סין: הרופאים נטשו – הקשישים מתו במיטותיהם

מספר הנדבקים במדינה טיפס ב-24 השעות האחרונות מ-39,673 ל-47,610 – עלייה של 20%. ספרד היא מוקד ההתפרצות הגדול בעולם אחרי איטליה, שמניין המתים בה הוא 6,820

אזרח בספרד, השבוע (צילום: שאטרסטוק)אזרח בספרד, השבוע (צילום: שאטרסטוק)
אא

הרשויות בספרד הודיעו היום (רביעי) כי למניין המתים במדינה מנגיף הקורונה נוספו ביממה האחרונה 738 בני אדם – מספר חסר תקדים עד כה. בכך, עקפה ספרד את מוקד ההתפרצות הראשוני בסין – בה מתו 3,281 בני אדם – כאשר לראשונה נרשמו בתחומה 3,434 מתים. מספר הנדבקים במדינה טיפס ב-24 השעות האחרונות מ-39,673 ל-47,610 – עלייה של 20%. ספרד היא מוקד ההתפרצות הגדול בעולם אחרי איטליה, שמניין המתים בה הוא 6,820.

בעקבות המחסור החריף במדינה, צבא ספרד שיגר בקשה דחופה לבעלי בריתו בנאט"ו להעביר אליה ערכות בדיקה לאיתור נשאי קורונה, מכונות הנשמה וציוד מגן, זאת, במסגרת הסכמי הסיוע של מדינות הברית הצבאית.

סין, אתמול (צילום: שאטרסטוק)סין, אתמול (צילום: שאטרסטוק)

במשרד ההגנה אמרו אתמול כי חיילים שגויסו למאבק בנגיף גילו קשישים בבתי אבות נטושים, חלקם נמצאו מתים במיטותיהם. "במהלך חלק מהביקורים, הצבא מצא כמה אנשים קשישים שננטשו לחלוטין – כמה מהם אפילו נמצאו מתים במיטותיהם", מסרה שרת ההגנה הספרדית, מרגריטה רובלס. בריאיון לתחנת טלוויזיה מקומית היא הוסיפה כי החיילים מהיחידה הצבאית לשירותי חירום שנשלחו לבתי האבות כדי לחטא אותם, מצאו את הגופות במיטותיהם לאחר שהצוות הרפואי נטש אותם. לדבריה, התנהגות לא אנושית זו כלפי קשישים חסרי ישע לא תעבור בשתיקה, וכל האחראים למחדל יועמדו לדין. "אנחנו נהיה נוקשים וחסרי פשרות בדבר הזה", אמרה רובלס.

אנחלה הרננדז פואנטה, מנתחת וסגנית מזכ"ל האגודה הרפואית של מדריד, תקפה את התנהלות הממשלה בכל הנוגע לטיפול במשבר הבריאותי הקשה, שהביא לעומס אדיר על בתי החולים ובתי ההלוויות בספרד. "התירוץ ש'אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים לעשות' או 'אנחנו נמצאים במלחמה' לא יכול לאפשר טיוח של הליקויים בניהול שאותם אנו רואים ברמה האזורית והלאומית", היא אמרה. "דברים יכולים וחייבים להיעשות בצורה טובה יותר. זו איננה מלחמה: זו מגפה שמנוהלת בצורה רעה".

תגיות:ספרדנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה