חדשות בארץ

התקנות נכנסו לתוקפן: התחבורה הציבורית תצומצם, הרכבת תושבת ממחר

פעילות התחבורה הציבורית תפעל במתכונת של 25% מהפעילות הרגילה. מרבית הקווים הבינעירוניים הישירים, שיש להם מקבילה של קווים מאספים – יבוטלו. פעילות הקווים המאספים תימשך בתדירות מוגבלת. המוניות ימשיכו לפעול

תחבורה ציבורית בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)תחבורה ציבורית בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בעקבות תקנות החירום החדשות, במשרד התחבורה הודיעו היום (רביעי) כי התחבורה הציבורית תימשך למרכזים חיוניים ומרכזי תעסוקה, אך פעילות הרכבות תופסק לחלוטין החל ממחר. במשרד הדגישו כי השימוש בתחבורה יתאפשר רק בהיעדר ברירה אחרת ולעובדים חיוניים בלבד. "בשבועיים האחרונים חלה ירידה דרסטית במספר הנוסעים ברכבת עד לכדי נוסעים בודדים", נמסר. עם זאת, בתקופת הסגר יאיצו ברכבת ישראל את פרויקט החשמול.

בשעה 17:00 נכנסו תקנות החירום לתוקפן, במסגרתן נקבע איסור לצאת מהבית למרחק של יותר ממאה מטרים ולזמן קצר, צמצום התחבורה הציבורית ואיסור תפילה במקומות סגורים. על פי התקנות, שיהיו תקפות לשבוע בלבד, המפירים אותן חשופים לשתי עבירות פליליות, שעונשן יהיה 500 שקלים. העבירה הראשונה היא יציאה מהבית בניגוד להנחיות, השנייה היא שהייה במרחבים ציבוריים – בהם, פארקים, חוף הים ומקומות עבודה שאמורים להיות סגורים - בניגוד להנחיות. במשטרה ביקשו מצה"ל להקצות להם החל ממחר כוחות לאכיפת הגבלות התנועה.

לפי הודעת המשרד, התחבורה הציבורית תצומצם למינימום האפשרי ותפעל במתכונת של 25% מהפעילות הרגילה. מרבית הקווים הבינעירוניים הישירים, שיש להם מקבילה של קווים מאספים – יבוטלו. פעילות הקווים המאספים תימשך בתדירות מוגבלת. והשירות העירוני ימשיך לפעול בתדירות נמוכה וברשת קווים בסיסית בלבד. לפי שעה, טרם התקבלה החלטה באשר לקווים שיש בהם עומסים וצפוי כי לפחות חלקם יבוטל במקומות שיתברר שהציבור לא נשמע להנחיות. לחילופין, נשקלת האפשרות להגביר את תדירות הפעילות על מנת לא ליצור צפיפות, אם יתעורר צורך. במשרד התחבורה הכינו מפת פעילות, ובשיתוף מפעילי התחבורה הציבורית פועלים ליישם אותה.

ירושלים, אתמול (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ירושלים, אתמול (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עוד נמסר כי שירות באבל בגוש דן ותיק-תק בחיפה, המאפשרים נסיעה בהזמנה מראש ביישומון, ימשיכו לפעול לטובת עובדי המפעלים החיוניים, ומספר הנוסעים בהם יוגבל בהתאם להנחיות. מוניות השירות ימשיכו גם הן לפעול בהתאם להנחיות. 

בנוסף, לאחר שהושבתה למשך ימים, הוחלט כי פעילות הרכבת הקלה בירושלים תימשך כסדרה. "שירות התחבורה הציבורית במתכונת הנוכחית הינו דינמי ומותאם בכל העת לצרכים בשטח", אמרו במשרד. ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, אמיר אסרף, הנחה את גורמי המקצוע ברשות לפעול על פי עקרון מניעת צפיפות ולא רמת שירות, זאת, בהתאם להבנות שהושגו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון ומנכ"ל משרדו שי באב"ד. במהלך הישיבה אתמול בלשכת נתניהו דרשו נציגי משרד הבריאות להשבית לחלוטין את התחבורה הציבורית, אולם בשל התנגדות שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', שטען כי נציגי משרדו כלל לא הוזמנו להתייעצות, הורה נתניהו לנציגי הצדדים להגיע להסכמות.

שר התחבורה מסר היום כי הוא "שמח שהשכל הישר ניצח" וכי "כל עוד יש חלקים במשק שממשיכים לעבוד, בין אם מדובר במגזר כלכלי ובין אם בשירותים חברתיים, נדרש לספק שירותי תחבורה ציבורית". לדבריו, "לא ניתן לקבוע כי אנשים ימשיכו לעבוד אך לא לאפשר להם להגיע למקום העבודה".

סמוטריץ' הוסיף: "התחבורה הציבורית תצומצם למינימום ההכרחי ואני קורא לציבור שלא להשתמש בה אלא אם אין שום ברירה אחרת, ורק למטרות שלשמן קיים היתר יציאה מהבית בהתאם לתקנות החדשות. במידה ויוחלט בהמשך על סגירת המשק ניתן יהיה לסגור את התחבורה הציבורית רק לאחר שיוסדרו חלופות הן לעובדים חיוניים, הן לשירותים חברתיים בסיסיים, והן לצורך של האוכלוסיות החלשות להצטיידות במצרכי מזון ומוצרי יסוד".

תגיות:תחבורה ציבוריתמשרד התחבורהנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה