חדשות כלכלה

הממשלה אישרה: שורת הקלות רגולטוריות לבעלי עסקים

בין ההקלות שאושרו, חידוש אוטומטי של כל אישורי הייבוא ללא צורך במתן אישור חדש, רישיונות להפעלת עסק בכל הרשויות המקומיות ורישיונות להפעלת עסק מול משרדי הממשלה

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

הממשלה אישרה היום (רביעי) שורת הקלות לבעלי עסקים בעקבות תקנות החירום החדשות, במסגרתן יוארך תוקף ודחיית מועדים של אישורים רגולטורים. זאת, בהמשך להנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו למנכ"ל משרדו רונן פרץ לפעול להקלות על בעלי העסקים שנפגעו קשות מצעדי הממשלה במאבק למניעת התפשטות נגיף הקורונה.

לפי לשכת נתניהו, במסגרת התקנות תינתן דחייה של חודשיים לתהליכים הבירוקרטיים הצפויים לבעלי עסקים. בין השאר, כל האישורים הקיימים, הרישיונות וההיתרים מטעם הרשויות שניתנו לבעלי עסקים יוארכו באופן אוטומטי בחודשיים נוספים. בנוסף, תינתן דחייה של כל העיצומים הכספיים. ההחלטה הוגשה עם שר המשפטים אמיר אוחנה ומשרד המשפטים שסייע בפתרון חקיקתי.

בין התקנות שאושרו במשאל הטלפוני:

  • רישיונות להפעלת עסק בכל הרשויות המקומיות יוארכו באופן אוטומטי, הן כדי להקל על העסקים שעובדים תוך צמצום כוח אדם, והן כדי להקל על העסקים שנאלצו לסגור באופן זמני בעקבות המצב.
  • רישיונות להפעלת עסק מול משרדי הממשלה השונים יוארכו באופן אוטומטי. כגון: אישורי כבאות, משרד הבריאות, הגנת סביבה ועוד.
  • תבוטל החובה לחדש היתרים להמשך הפעילות השוטפת, והם יוארכו באופן אוטומטי בחודשיים נוספים.
  • כל אישורי הייבוא יחודשו באופן אוטומטי, ללא צורך במתן אישור חדש, על מנת לאפשר זרימה של סחורות אל המשק ולמנוע חוסרים ועיכובים.

הבוקר חצה מספר דורשי האבטלה בישראל את רף 800 אלף בני האדם ועומד כעת על 815 אלף. בשירות התעסוקה אמרו כי שיעור האבטלה בישראל עומד נכון לעכשיו על 19.6%. מתחילת החודש נרשמו כ-658 אלף בני אדם בשירות התעסוקה, מהם 90% הוצאו לחופשה ללא תשלום. מאתמול אחר הצהריים ועד הבוקר נרשמו 24 דורשי עבודה חדשים.

תגיות:נגיף הקורונהבעלי עסקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה