חדשות בארץ

עמיר פרץ מונה ליו"ר הכנסת; בג"ץ ידון הערב בעתירה נגד אדלשטיין

לפי הודעת הוועדה המסדרת, פרץ, זקן חברי הכנסת, יכנס לתפקיד יושב ראש זמני של הכנסת, החל מיום שישי בשעה 11:00 עד להצבעה על יו"ר חדש - שיכולה להתרחש ביום ראשון או שני

עמיר פרץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)עמיר פרץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ אבי ניסנקורן, הודיע הערב (רביעי) כי ח"כ עמיר פרץ, זקן חברי הכנסת, יכנס לתפקיד יושב ראש זמני של הכנסת, החל מיום שישי בשעה 11:00. הודעת ניסנקורן מגיעה בשל הערכה כי הדיון על יו"ר קבוע לכנסת ייערך רק ביום ראשון או שני בבוקר, אך הוא הדגיש כי במקביל תמתין הוועדה להכרעת בית המשפט העליון, בתקווה שיורה על הליכים לקיצור הזמנים. אולם, במידה שלא – "נמתין לאופציה של ותיק חבר הכנסת שיכהן מיום שישי".

היועץ המשפטי לכנסת אמר בדיון בוועדה כי אם בג"ץ יבחר שלא להתערב, הכנסת לא תצביע היום על החלפת היו"ר. "אם אין צו שמאפשר לקיים את האירוע ויו"ר הכנסת מתמיד בסירובו לקיים הצבעה - אין בידינו כלים לקיים אותה", אמר ינון. הוא הוסיף כי במצב המשפטי הקיים, "אין דרך לעקוף את סמכותו של יו"ר הכנסת המכהן, שהתפטרותו תיכנס לתוקף רק 48 שעות מרגע הודעת ההתפטרות". עם זאת, בתשובה שהגיש ינון לבג"ץ נכתב כי "המנגנון של ערעור לוועדת הכנסת אינו רלוונטי לכינוס המליאה עבור בחירת יו"ר קבוע", וכי רק ליו"ר הכנסת המתפטר, יולי אדלשטיין, יש סמכות לכנס את המליאה.

מבג"ץ נמסר הערב כי ידון היום בעתירות נגד אדלשטיין. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט השיב לבג"ץ בתגובה לעתירת התנועה לאיכות השלטון כי הוא תומך במינוי הזמני של ותיק חברי הכנסת לשם כינוס המליאה.

ינון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)ינון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

במהלך הדיון אמר היועץ המשפטי לכנסת כי "לקיים הליך לבחירת יו"ר כנסת חדש בלי חסותו של בית המשפט -  זה לא אפשרי. לא היועץ לכנסת ולא אף גוף אחר בכנסת יכולים לעקוף בעצמם, בכתפיים שלהם, את האירוע הזה". לדבריו, "אני מציע להשאיר בידי בית המשפט את האירוע הזה כרגע". עוד אמר ינון כי "הבהרתי ליו"ר הכנסת שהתפטרותו לא פוטרת אותו מהחובה לקיים את צו בית המשפט ולקיים הצבעה על תפקיד יו"ר הכנסת עוד היום. הוא הודיע לי שהוא לא מתכוון לכנס את הכנסת".

הבוקר הודיע אדלשטיין על התפטרותו מתפקיד יו"ר הכנסת ונעל את המליאה, זאת, חרף הוראת בג"ץ שעליו לכנס את המליאה להצבעה על מינוי יושב ראש קבוע בהתאם לרצון רוב חברי הכנסת – עד חצות היום. אדלשטיין אמר כי הוא "לא מעוניין לבזות את בית המשפט, תכבדו את צו מצפוני. המחליף שלי יוכל לעשות כרצונכם בעוד 48 שעות". מנדלבליט הבהיר לו כי התפטרותו "אינה מאפשרת את הימנעותו מקיום פסק הדין" וכי עליו למלא אחר החלטת בית המשפט כלשונה.

תגיות:עמיר פרץאיל ינוןהוועדה המסדרתיו"ר הכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה