חדשות בריאות

מנכ"ל משרד הבריאות: "משבר הקורונה – צונאמי שאי אפשר להיות ערוכים אליו"

בהופעה בפני הוועדה להתמודדות עם משבר הקורונה, העריך מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, כי בתוך שבוע יהיו בישראל כ- 200 חולים קשים. בתגובה לביקורת על החוסר במכונות הנשמה הפנויות, אמר המנכ"ל כי בזמן הקרוב יגיע מספרן ליותר מ- 2,800: "אנחנו עובדים על אלפי הזמנות, לא יודעים להגיד תוך כמה זמן זה יגיע"

בר סימן טוב ושלח (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)בר סימן טוב ושלח (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
אא

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, העריך היום (חמישי) כי בתוך שבוע יהיו בישראל כ- 200 חולים קשים כתוצאה מנגיף הקורונה. "אנחנו מכוונים את ההיערכות והאסטרטגיה ליכולת לטפל בחולים הקשים", אמר בישיבת ועדת הקורונה של הכנסת.

בר סימן טוב הביע חשש מפני החרפה בהתפשטות הנגיף: "הסיבה, שאנחנו רוצים לקחת את הצעדים הקשים עכשיו, היא כדי שיהיה לנו יותר חופש אחרי חג הפסח, לשחרר מעט את הכלכלה. אנחנו מאוד פוחדים מפסח והרמדאן. אנשים יוצאים מהבית ומתקהלים, זה מאוד מסוכן. אנחנו רואים עכשיו את ההשלכות של פורים. השבועיים הקרובים קריטיים מאוד להצלחה שלנו להתמודדות עם התחלואה".

דו"ח חדש, שהוכן על ידי מרכז המחקר והמידע של הכנסת לבקשת יו"ר ועדת הקורונה, עופר שלח, טוען כי בישראל ישנן 1,437 מכונות הנשמה פנויות בלבד, ובנוסף 708 מכונות שנמצאות בשימוש ו- 28 שאינן תקינות. בתגובה לנתונים ולביקורת שנמתחה עליו בקרב חברי הוועדה, אמר בר סימן טוב כי במלאי ישנן למעלה מ- 1,500 מכונות הנשמה שמישות וזמינות: "יש עוד 70 מכונות הנשמה במגזר הפרטי, שנשתמש גם בהם. יש עוד 900-800 מכונות מהצבא, שאני מקווה שיהיו זמינות". הוא ציין, כי משרדו החל לפני מספר שבועות במאמצים לרכישת מכונות הנשמה מחו"ל, ובמקביל עובדים על ייצור מקומי שאמור לספק מאות מכונות נוספות: "סך הכל, יעמדו לרשותנו בזמן הקרוב 2,864 מכונות".

"לצד זאת אנחנו עובדים על אלפי הזמנות", הוסיף מנכ"ל משרד הבריאות. "אנחנו לא יודעים להגיד תוך כמה זמן זה יגיע".

"התחלנו להיערך ב- 20 בינואר. עד אז היה מדובר באירוע נקודתי בסין. האירוע הזה הוא צונאמי, שאי אפשר להיות ערוכים אליו", הצהיר בר סימן טוב. "אתם רואים מה קורה גם במדינות אחרות. אני יכול לעבור אתכם חזית אחר חזית, ולדבר אתכם על החוסרים שלנו. זה משהו שלא היה כמותו בעת המודרנית. זה אומר, שאנחנו נערכים לרוב הדברים תוך כדי תנועה. זה צונאמי, ועם צונאמי מתמודדים לא באמצעות בניית שובר גלים, אלא מפנים את החוף".

בהתייחסו לביקורת שנמתחה על משרדו בנוגע למספר הבדיקות לאבחון קורונה המבוצעות מדי יום, אמר בר סימן טוב: "אנחנו היום כנראה מבצעים יותר בדיקות מכל מדינה אחרת, ואנחנו בגישה של 'בואו נבדוק כמה שיותר'. יותר חשוב מכמה בדיקות בודקים, זה את מי בודקים".

על פי הנתונים המעודכנים של משרד הבריאות, שנמסרו הבוקר, מספרם של חולי הקורונה המאומתים בישראל זינק ל- 2,495. אתמול בבוקר עמד המספר על 2,030. מצבם של 41 מהחולים מוגדר קשה, 68 נמצאים במצב בינוני, ו- 2,315 במצב קל. 5 בני אדם נפטרו עד כה כתוצאה מסיבוכי הנגיף. 66 חולים הבריאו באופן מלא.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהמשה בר סימן טוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה