חדשות בארץ

כחול לבן מתפרקת: סיעות יש עתיד ותל"ם מבקשות להתפצל מחוסן לישראל

בבקשת הפיצול, שהוגשה לוועדה המסדרת, ביקשו שתי הסיעות לשמור לעצמן את השם "כחול לבן" משום שהם הסיעה הגדולה, בעוד אנשי גנץ יישארו עם "חוסן לישראל". נתניהו מסר כי שוחח עם גפני וליצמן, שאישרו את תמיכתם בגנץ לתפקיד יו"ר הכנסת

לפיד ויעלון (צילום: פלאש 90)לפיד ויעלון (צילום: פלאש 90)
אא

סיעות יש עתיד ותל"ם המרכיבות את מפלגת כחול לבן הגישו היום (חמישי) בקשת פיצול מחוסן לישראל, זאת, בעקבות החלטת יו"ר כחול לבן, בני גנץ, להגיש את מועמדותו לתפקיד יו"ר הכנסת במסגרת הסכם עם הליכוד בניסיון להקמת ממשלת אחדות. בבקשת הפיצול, שהוגשה לוועדה המסדרת, ביקשו שתי הסיעות לשמור לעצמן את השם "כחול לבן" משום שהם הסיעה הגדולה, בעוד אנשי גנץ יישארו עם "חוסן לישראל".

מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי בשיחה שקיים עם ראשי יהדות התורה, שר הבריאות יעקב ליצמן וח"כ משה גפני, סוכם כי הסיעה תתמוך במועמדותו של ח"כ גנץ לתפקיד יו"ר הכנסת. יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הורה לחברי סיעתו להחרים את ההצבעה, וכך עשו גם יתר חברי גוש השמאל וישראל ביתנו.

בעקבות ההתפתחויות, חברי הכנסת של יש עתיד עזבו בזה אחר זה את קבוצת הוואטסאפ של כחול לבן. קודם לכן כתב ח"כ בועז טופורובסקי מיש עתיד בקבוצה: "אם הייתם יודעים איך סמוטריץ' רוקד כאן לידי במתחם המבודדים". ח"כ מיקי לוי הגיב: "סמוטריץ' מתאים להם, כפפה ליד".

קבוצת הוואטסאפ של כחול לבןקבוצת הוואטסאפ של כחול לבן

בטרם הרשמתו של גנץ, מסר ח"כ מיקי זוהר מהליכוד כי אם יתמנה יו"ר כנסת מטעם כחול לבן שלא בהסכמה, נתניהו צפוי להודיע כי "כל הדיונים על ממשלת אחדות ייפסקו". זוהר הוסיף: "ההחלטה שלכם היום קובעת באופן סופי שלאחר סיום המשבר אנחנו הולכים לבחירות רביעיות". אתמול שוחח נתניהו עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, ודן עמו בהקמת ממשלת אחדות במתכונת חירום. "על רקע ההחמרה במגיפת הקורונה וקריאתו של נשיא המדינה, השניים הנחו את צוותי המו"מ לחזור לשולחן הדיונים מחר בכדי לבחון אפשרות של הקמת ממשלת חירום לאומית", נמסר בהודעה המשותפת.

ראש מועצה מקומית אפרת, עודד רביבי, החבר בתנועת הליכוד, בירך על כוונת גנץ להקים ממשלת אחדות. "בני גנץ הפגין היום מנהיגות ואומץ לב בשדה הקרב הפוליטי. המהלך יאפשר לראש הממשלה נתניהו לנהל טוב יותר את משבר הקורונה כאשר הצעד הראשון יהיה לאשר תקציב לשנת 2020 וחבילת סיוע כלכלית חריגה לתושבי ישראל ולרשיות המקומיות כדי להתמודד עם השלכות ההסגר", מסר רביבי.

גנץ(צילום: דוברות הכנסת, גדעון שרון)גנץ(צילום: דוברות הכנסת, גדעון שרון)

ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת) גינה את החלטת גנץ להצטרף לאחדות תחת נתניהו. "הליכוד ב', שבמהלך מערכת הבחירות דיבר על "רוב יהודי" ויישר קו עם סיפוח חד צדדי, חבר לליכוד א'", אמר ג'בארין. "הרשימה המשותפת תוביל את האופוזיציה לממשלת המשך ההסתה, הגזענות והכיבוש, ומושיטה יד לכל שותף ושותפה לאלטרנטיבה ערכית של שלום, שוויון וצדק חברתי.

גנץ, רבילין ונתניהו (צילום: לע''מ)גנץ, רבילין ונתניהו (צילום: לע''מ)

ח"כ מרב מיכאלי ממפלגת העבודה-מרצ פנתה בנאומה במליאה לאנשי גנץ. "אתם תהיו חברים בממשלת הנאשם בנימין נתניהו. הצטרפתם לרשימה הארוכה של אנשים שהאמינו לנתניהו, ואיפה הם היום? בשביל מה שיגעתם מדינה שלמה במשך שנה, הרי להיות שרים אצל ביבי יכולתם כבר קודם?"

ח"כ עופר כסיף מהרשימה המשותפת אמר כי "גנץ בחר לגנוב את המנדטים ולסלול את הדרך לממשלת גזע פשיסטית בראשות הנאשם הסדרתי. אני מזהיר את גנץ ואת מי שחושב ללכת איתו - הדרך הזו תוביל לאסון כבד, לא רק לנו אלא גם לכם. לחברה כולה".

תגיות:בני גנץיש עתידכחול לבןתל"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה