חדשות בארץ

לפיד: גנץ פירק את כחול לבן כדי לזחול לממשלת נתניהו

יאיר לפיד ומשה יעלון תקפו בחריפות את בני גנץ, בעקבות מינויו ליו"ר הכנסת והחלטתו המסתמנת להצטרף לממשלה משותפת בראשות נתניהו. לפיד: "מה שהוקם היום היא לא ממשלת אחדות ולא ממשלת חירום, זו עוד ממשלה של נתניהו"

לפיד ויעלון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)לפיד ויעלון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, ויו"ר תל"ם משה יעלון תקפו הערב (חמישי) בחריפות את בני גנץ, בעקבות מינויו ליו"ר הכנסת בתמיכת בלוק הימין, לקראת כניסתו הצפויה לממשלת אחדות בראשות בנימין נתניהו. "הקמנו את כחול לבן כדי להציע אלטרנטיבה לישראלים", אמר לפיד. "מפלגת מרכז טובה, הגונה, ערכית. תוצאות הבחירות הוכיחו, שמדינת ישראל הייתה זקוקה לזה כאוויר לנשימה. בני גנץ החליט היום לפרק את כחול לבן כדי לזחול לממשלה של נתניהו. זו החלטה מאכזבת".

"מה שמוקם היום הוא לא ממשלת אחדות ולא ממשלת חירום, זו עוד ממשלה של נתניהו", המשיך לפיד ותקף. "בני גנץ נכנע היום ללא קרב, זחל לממשלתו של נתניהו, והצטרף לבלוק החרדי-קיצוני. אנחנו רצנו יחד, כי בני גנץ הסתכל לי בעיניים ואמר שהוא בממשלה הרעה הזו לא ישב – והאמנתי לו. יותר ממיליון מצביעי כחול לבן מרגישים היום נבגדים – בצדק. הקולות שלהם נגנבו, וניתנו במתנה לנתניהו".

לפיד ציין, כי "למדינת ישראל יש עכשיו משימה לאומית אחת: להילחם יחד בקורונה. אבל משבר הקורונה הוא לא היתר ולא אישור לוותר על ערכים. אנחנו הבטחנו שלא נשב תחת ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום. אמרנו שלא ניתן לפגוע בדמוקרטיה הישראלית. דווקא בשבוע שבו ההתקפה על רשויות החוק הגיעה לשיא – נותנים פרס למפירי החוק. מי שזוחל לממשלה כזו – שלא ימכור לנו שהוא עושה את זה לטובת המדינה".

יעלון, שדיבר אחרי לפיד, אמר כי מדובר ב"ערב עצוב". לדבריו, "במשך זמן רב עמלנו ליצירת אלטרנטיבה שלטונית שתחזיר את המדינה למסילה. אלטרנטיבה של מנהיגות, של דוגמה אישית נקיית כפיים. בסיסמה 'ישראל לפני הכול' לא ראינו סיסמה ריקה, אלא נכונות להתגייס לטובת המדינה והחברה. לצערי, החלטתו של גנץ לזחול לממשלתו של נתניהו, שמסמל את כל מה שאנחנו מתנגדים לו – הכניסה הזו בלתי מובנת ומאכזבת".

"ברור, שלנוכח המגפה הנוראה כולנו מחויבים להתגייס – בין בקואליציה ובין באופוזיציה – וכך נעשה. אך אי אפשר להיות שותפים לניצול המגפה כדי להימלט מספסל הנאשמים, לנסות ולשתק את מערכת המשפט, לנסות לשתק את הכנסת, לא לציית לפסיקות בג"ץ ועוד. לפיכך לא נותרה לנו ברירה, ליאיר ולי, אלא להכריז על הליכה משותפת כסיעה, שתילחם מהאופוזיציה".

חבר הכנסת חילי טרופר, מקורבו של גנץ, הגיב על דבריו של לפיד באומרו כי הוא שפירק את כחול לבן, לאחר שהתנגד למינויו של גנץ ליו"ר הכנסת. "מי שהגיש את בקשת הפיצול זה לא גנץ", אמר בריאיון לחדשות 12. "יש כאן מגפה נוראית. הערב הזה נועד כדי לחשוב מה ישראל צריכה. רוב מצביעי כחול לבן מבינים, שמה שצריך היום זה ממשלת חירום לאומית".

מוקדם יותר הערב, נבחר גנץ ליו"ר הכנסת ברוב של 74 תומכים מול 18 מתנגדים. "אלו אינם ימים רגילים, והם מחייבים החלטות לא רגילות", אמר בנאומו במליאה. "בכוונתי לבחון הקמת ממשלת חירום לאומית, אני קורא גם לכל שותפיי הפוליטיים האפשריים לנהוג באותה דרך. בכל משבר יש גם הזדמנות, נמצה את ההזדמנות לקדם ולחזק את האחדות".

תגיות:יאיר לפידבני גנץמשה יעלוןכחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה