חדשות בריאות

מניין חולי הקורונה עלה ל- 2,693

על פי הנתונים המעודכנים של משרד הבריאות, מספרם של החולים במצב קשה עלה ל- 46, מצבם של 67 חולים מוגדר בינוני, ו- 2,502 חולים נמצאים במצב קל

(צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות מסר הערב (חמישי), כי מספר הנדבקים המאומתים בנגיף הקורונה בישראל עלה ל- 2,693 – עלייה נוספת משעות הצהריים, אז דווח על 2,666 חולים. במספרם של החולים שמצבם קשה חלה עלייה – מ- 39 ל- 46. מצבם של 67 חולים מוגדר בינוני, ו- 2,502 חולים נמצאים במצב קל. 70 חולים הבריאו באופן מלא.

בצהריים דיווח משרד הבריאות, כי מניין הקורבנות של הנגיף עלה ל- 8. מבית החולים וולפסון בחולון נמסר על פטירתה של חולה בת 91, שהייתה מונשמת ומורדמת ובמצב אנוש במשך ימים ארוכים. קורבן נוסף, בן 83 עם מחלות רקע, נפטר בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק, לאחר אשפוז של 10 ימים, במהלכו היה מורדם ומונשם במצב קשה. חולה בת 89 נפטרה בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. זו הדיירת השלישית מהבית לדיור מוגן "מגדל נופים" בבירה, שנפטרה כתוצאה מסיבוכי הקורונה. מקור ההדבקה בבית האבות הינו עובדת סוציאלית, העובדת במקום.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, העריך הבוקרכי בתוך שבוע יהיו בישראל כ- 200 חולים קשים כתוצאה מנגיף הקורונה. "אנחנו מכוונים את ההיערכות והאסטרטגיה ליכולת לטפל בחולים הקשים", אמר בישיבת ועדת הקורונה של הכנסת. הוא הביע חשש מפני החרפה בהתפשטות הנגיף: "הסיבה, שאנחנו רוצים לקחת את הצעדים הקשים עכשיו, היא כדי שיהיה לנו יותר חופש אחרי חג הפסח, לשחרר מעט את הכלכלה. אנחנו מאוד פוחדים מפסח והרמדאןאנשים יוצאים מהבית ומתקהלים, זה מאוד מסוכן. אנחנו רואים עכשיו את ההשלכות של פורים. השבועיים הקרובים קריטיים מאוד להצלחה שלנו להתמודדות עם התחלואה".

במהלך הדיון מתחו חברי הוועדה ביקורת על מוכנותו והתנהלותו של משרד הבריאות, בין היתר בכל הקשור למספר מכונות ההנשמה הזמינות בישראל. בתגובה לביקורת, אמר בר סימן טוב כי במלאי ישנן למעלה מ- 1,500 מכונות הנשמה שמישות וזמינות: "יש עוד 70 מכונות הנשמה במגזר הפרטי, שנשתמש גם בהם. יש עוד 900-800 מכונות מהצבא, שאני מקווה שיהיו זמינות". הוא ציין, כי משרדו החל לפני מספר שבועות במאמצים לרכישת מכונות הנשמה מחו"ל, ובמקביל עובדים על ייצור מקומי שאמור לספק מאות מכונות נוספות: "סך הכל, יעמדו לרשותנו בזמן הקרוב 2,864 מכונות". הוא הוסיף, כי משרדו פועל להשיג אלפי מכונות נוספות, אולם לדבריו "אנחנו לא יודעים להגיד תוך כמה זמן זה יגיע".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה