חדשות בריאות

תיעוד: אמבולנס מד"א עם הפרדה אטומה – לחולי קורונה

עשרות אמבולנסים של מד"א צוידו בהפרדה אטומה בין תא הנהג לתא הנוסעים, כדי למנוע מהנהג חשיפה לחולי קורונה קלים, המועברים לטיפול רפואי בבתי חולים

(צילום: דוברות מד"א)(צילום: דוברות מד"א)
אא

על רקע התפשטות נגיף הקורונה בישראל, מגן דוד אדום הציג היום (ראשון) אמבולנס עם הפרדה אטומה בין הנהג לתא הנוסעים – פתרון ראשון מסוגו בישראל, שעתיד לתת מענה לנהג האמבולנס, במטרה למנוע ממנו חשיפה למי שאובחנו כחולים בנגיף.

50 אמבולנסים ראשונים מכל רחבי הארץ צוידו בהפרדה, ובימים הקרובים יצוידו כ- 70 נוספים. ההפרדה המלאה באמבולנסים של מד"א בין תא הנהג לתא המטופל בוצעה בשיתוף פעולה עם יחידה 81 של צה"ל.

במד"א מציינים, כי האמבולנס המיוחד מיועד להעברת חולי קורונה במצב קל, הזקוקים להמשך טיפול בבתי חולים, ואינם נזקקים לטיפול רפואי במהלך הפינוי. באופן זה, הנהג נותר מבודד מהחולים המאומתים ואינו חשוף לנגיף הקורונה.

ההפרדה בוצעה על ידי התקנת קירות מתכת המוברגים מהתקרה ועד לרצפה, ויוצרים איטום מוחלט ובידוד מלא בין תא הנהג לתא הנוסעים. לקיר ההפרדה נוסף חלון שקוף ואטום, המאפשר לנהג לראות את תא הנוסעים, וליצור קשר עין עם הפראמדיק הנמצא בו, במידת הצורך. כמו כן, נהג האמבולנס והצוות הרפואי, הנמצא בחלק האחורי של האמבולנס המופרד, יוכלו לנהל שיחה בעזרת מיקרופון. תחלופת האוויר בחלקו האחורי של האמבולנס תהיה חיצונית ושונה מזו של הנהג.

מנכ"ל מד"א, אלי בין, אמר: "בימים קשים אלו, בהם הצוותים הרפואיים עובדים לילות כימים על מנת לסייע למטופלים ולטפל בחולי הקורונה, עלינו לעשות כל שביכולתנו על מנת להעניק אמצעי הגנה ובידוד לצוותים, כדי למנוע הדבקה ולמעשה השבתה שלהם, אשר תמנע מהם להעניק טיפול לחולים נוספים. נבחן את הפיילוט ונפעיל אותו בהקדם, על מנת להרחיב בהמשך את הפרויקט לרכבים נוספים, אשר יאפשרו לנו להעניק טיפול מציל חיים, מהיר ומסור – תוך שמירה על בריאות הצוותים".

(קרדיט סרטון: דוברות מד"א)

תגיות:מד"אנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה