חדשות בארץ

משרד הבריאות נערך ל-5,000 מונשמים: "אין חסינות לצעירים"

חרף המחסור החריף במכונות הנשמה, ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות טענה כי "הסיפור הוא לא רק מכונות אלא גם כוח אדם ומיטות אשפוז. צריך מקום לטפל בכול החולים". על פי נתונים של המשרד, סך מכונות ההנשמה בישראל עומד על 2,864, מתוכן רק כ-1,400 פנויות לשימוש

פינוי חולה קורונה לשערי צדק (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)פינוי חולה קורונה לשערי צדק (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

במשרד הבריאות נערכים ל-5,000 חולי קורונה שיזדקקו להנשמה והורו לבתי החולים לצמצם פעילות לא חיונית לקראת תפוסה של 100%. לפי ד"ר ורד עזרא, ראש חטיבת רפואה במשרד הבריאות, שהעבירה היום (ראשון) תדרוך לכתבים, למרות הירידה המסוימת במספר הנדבקים החדשים, העלייה בחולים הקשים והמונשמים מהווה "סוג של קפיצה", שעלולה להעיד על "מגמה בעייתית שיכולה להשפיע על המערכת ועל העומס הרב שיהיה עליה".

לפי נתונים שפרסם הבוקר משרד הבריאות, סך מכונות ההנשמה בישראל עומד על 2,864, מתוכן רק כ-1,400 פנויות לשימוש. במקביל, על פי הנתונים העדכניים עד כה, מספר החולים הקשים עומד על 66, בהם 54 מונשמים. בנוסף, בבתי החולים מאושפזים 82 חולים במצב בינוני ועוד 352 במצב קל. סך כל המאושפזים בשעה זו עומד על 500 חולי קורונה. ברקע זה נשמעה ביקורת מגורמי מערכת הבריאות להעביר את כל החולים במצב קל לביתם, על מנת לפנות מיטות לאלו הנזקקים להם בדחיפות.

הנשמת חולה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)הנשמת חולה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

אולם, חרף המחסור החריף במכונות הנשמה, ד"ר עזרא טענה כי "הסיפור הוא לא רק מכונות אלא גם כוח אדם ומיטות אשפוז. צריך מקום לטפל בכול החולים". קו חשיבה זה הוביל את המשרד להורות לבתי החולים לצמצם פעילות אלקטיבית. "אנחנו כבר מצמצמים הרבה מאוד מהפעילות של בתי החולים", אמרה. "פעילות בית החולים הכללית תצטמצם לדברים מאוד גרעיניים. מפגשי רופא ומטופל התחילו כבר להיות מרחוק. זה תרחיש לא פשוט".

בכדי לצמצם נוכחות נשאי קורונה בבתי החולים, החלו במשרד להפנות חולים במצב קל למלונות. "גילינו צורך להשתמש במלונות או במקומות מוגדרים לסייע להוציא אנשים מהבית במקומות כגון בני ברק, ששם יש התפרצות מאוד משמעותית וקושי לבודד אנשים ולהמשיך למנוע את מעגל ההדבקה", אמרה ד"ר עזרא. "מי שרוצה להגן על המשפחה שלו, צריך ללכת למלונות הללו".

עוד אמרה כי "אין טעם" לבצע בדיקות קורונה לכל הקשישים בבתי האבות שבהם התגלו חולים – שלבסוף מתו – משום שבדיקה נעשית "למי שיש לו סימפטומים". היא הוסיפה: "למרות הלחץ, אין לזה שום יעילות. משרד הביטחון יסייע בטיפול בבתי האבות".

ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות הדגישה עוד כי למרות שרוב המתים והחולים הם בני הגיל השלישי, "אין חסינות לצעירים". זאת, בעקבות הידרדרות במצבו של צעיר בן 20 ללא מחלות רקע, המאושפז במצב קשה בבית החולים אסותא באשדוד. "המסר הוא שזו יכולה להיות מחלה קשה, לא עוד שפעת והאזרחים צריכים להישמר ולעשות כל מה שניתן למניעת ההפצה של המחלה", אמרה.

תגיות:נגיף הקורונהמשרד הבריאותמכונות הנשמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה