חדשות בארץ

מניין המתים מקורונה בישראל עלה ל-15: רוזה שרמן-ארבל בת 84

החולה, תושבת ירושלים, אושפזה לפני שישה ימים במחלקה קורונה בבית החולים במצב קשה מאוד והבוקר חלה הידרדרות במצבה והיא נפטרה. משפחתה ביקשה למסור כי היא הייתה "אמא וסבתא מסורה שתמיד שמה את טובת ילדיה וצרכיהם לפני אלו שלה"

קבורת חולה קורונה, הבוקר בשמגר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)קבורת חולה קורונה, הבוקר בשמגר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

חולת קורונה בת 84 מתה היום (ראשון) בבית החולים שערי צדק בירושלים. החולה, רוזה שרמן-ארבל, תושבת ירושלים, אושפזה לפני שישה ימים במחלקה קורונה בבית החולים במצב קשה מאוד והבוקר חלה הידרדרות במצבה והיא נפטרה. בכך, עלה מניין הקורבנות בישראל ל-15.

משפחתה של שרמן-ארבל ביקשה למסור כי היא הייתה "אמא וסבתא מסורה שתמיד שמה את טובת ילדיה וצרכיהם לפני אלו שלה". היא הייתה תושבת ירושלים מאז שנות ה-60 ופנסיונרית של משרד הבריאות, שם עבדה במעבדות המרכזיות. הותירה אחריה חמישה נכדים. "אמא וסבתא מסורה שתמיד שמה את טובת ילדיה וצרכיהם לפני אלו שלה", נאמר.

קודם לכן נמסר על מותה של פרל ויזל, בת 94 מחסידות קרעטשניף מרחובות, שאושפזה בסוף השבוע במעייני הישועה עם חשד להידבקות בנגיף הקורונה. היא פונתה מבית האבות ויזניץ' שבבני ברק, שם התגוררה בחודשיים האחרונים, לאחר שחשה ברע. במהלך הצהריים מצבה הידרדר בצורה דרסטית והרופאים נאלצו לקבוע את מותה. ויזל הותירה אחריה חמישה ילדים ויותר מ-70 נכדים ונינים.

ניצב כהן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)ניצב כהן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

בצהריים התייחס ממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, לאירוע הלוויה שהתרחש אמש בבני ברק בהשתתפות 300 בני אדם, שהוביל לגל ביקורת חריף על רשויות אכיפת החוק שמאפשרות את התפשטות הנגיף בעיר, המככבת בראש הערים עם רמת התחלואה הגבוהה בישראל. "במלחמה על בריאות הציבור, אף אחד לא עומד מעל לחוק", אמר כהן, "המשטרה לא תהסס לפעול בנחישות נגד כל מי שיפעל במזיד ובחוסר אחריות בניגוד לתקנות".

עוד הדגיש כהן כי "רובו המוחלט של הציבור, כולל במגזר החרדי, הפנים ומיישם בפועל את ההנחיות, והמשטרה פועלת במוקדים חריגים בהם אזרחים לא מיישמים את ההנחיות". אולם, מ"מ המפכ"ל הסתייג והבהיר כי גם בעת הפרות וחריגה מההנחיות, "אין ולא יהיה תחליף לשיקול דעת מפקדים".

בעקבות שורת הוראות חדשות שפרסם ביתו של מנהיג הזרם החרדי-ליטאי, הרב חיים קנייבסקי, רבני העיר בני ברק פרסמו מכתב למגזר לפיו חל איסור גורף לצאת מהבית עבור לימוד או תפילה, כאשר גם מניין מחוץ לבתי הכנסת נאסר. בנוסף לרב קנייבסקי, על המכתב חתום גם הרב גרשון אדלשטיין.

מספר החולים המאובחנים בקורונה בישראל עומד על 3,865 – עלייה של 246 מאתמול בערב. 66 מהחולים במצב קשה, 82 במצב בינוני, ו-89 החלימו ושוחררו מבית החולים.

תגיות:נגיף הקורונהשערי צדק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה