חדשות בארץ

רוב הקשישים בבתי האבות "מגדל נופים" לא חלו בקורונה

מתוך 166 דגימות שנשלחו בסוף השבוע למעבדות ברחבי הארץ של דיירים ומטפלים בבית האבות,141 חזרו בתוצאה שלילית ואחת עדיין ללא תשובה סופית. תוצאות 24 בדיקות בבית האבות טרם התקבלו

בית הדיור המוגן מגדל נופיםבית הדיור המוגן מגדל נופים
אא

משרד הבריאות ומחוז ירושלים הודיעו הערב (ראשון) כי רוב בדיקות הקורונה שבוצעו בבית האבות "מגדל נופים", ששניים מדייריו מתו, חזרו בתוצאה שלילית לנגיף הקורונה. הבדיקות נעשו כלפי כל הדיירים והמטפלים, וכעת ממתינות עובדות נוספות לתשובות.

לפי נתוני המשרד, מתוך 166 דגימות שנשלחו בסוף השבוע למעבדות ברחבי הארץ של דיירים ומטפלים בבית האבות,141 חזרו בתוצאה שלילית ואחת עדיין ללא תשובה סופית. תוצאות 24 בדיקות בבית האבות טרם התקבלו. עוד נמסר כי בנוסף נדגמו גם 10 אנשי צוות דיור מוגן, מתוכם חזרו תשע תוצאות שליליות. רופאת מחוז ירושלים, ד"ר חן זמיר, מסרה כי הקפדה על הנחיות הבידוד ושמירה על ההיגיינה האישית והסביבתית לפי הנחיות משרד הבריאות היא מרכיב קריטי בשמירה על הבריאות ומניעת המחלה.

אריה אבן, הקורבן הראשון של נגיף הקורונה בישראל. התגורר בבית האבותאריה אבן, הקורבן הראשון של נגיף הקורונה בישראל. התגורר בבית האבות

ביום חמישי האחרון בדקו נציגי מד"א את כל דיירי בית האבות, שלמרות שהיו אמורים לשהות בבידוד עד יום שישי, הם עדיין ממשיכים להסתגר בחדריהם. הבדיקה התבצעה רק שבועיים לאחר ההתפרצות הראשונה בבית הדיור המוגן.

במשרד הבריאות נערכים ל-5,000 חולי קורונה שיזדקקו להנשמה והורו לבתי החולים לצמצם פעילות לא חיונית לקראת תפוסה של 100%. לפי ד"ר ורד עזרא, ראש חטיבת רפואה במשרד הבריאות, שהעבירה היום תדרוך לכתבים, למרות הירידה המסוימת במספר הנדבקים החדשים, העלייה בחולים הקשים והמונשמים מהווה "סוג של קפיצה", שעלולה להעיד על "מגמה בעייתית שיכולה להשפיע על המערכת ועל העומס הרב שיהיה עליה".

לפי נתונים שפרסם הבוקר משרד הבריאות, סך מכונות ההנשמה בישראל עומד על 2,864, מתוכן רק כ-1,400 פנויות לשימוש. במקביל, על פי הנתונים העדכניים עד כה, מספר החולים הקשים עומד על 66, בהם 54 מונשמים. בנוסף, בבתי החולים מאושפזים 82 חולים במצב בינוני ועוד 352 במצב קל. סך כל המאושפזים בשעה זו עומד על 500 חולי קורונה. ברקע זה נשמעה ביקורת מגורמי מערכת הבריאות להעביר את כל החולים במצב קל לביתם, על מנת לפנות מיטות לאלו הנזקקים להם בדחיפות.

תגיות:נגיף הקורונהבית אבותמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה