חדשות בארץ

במקום סגר מלא? בממשלה דנים בהידוק התקנות והאכיפה

המתווה המסתמן בין המשרדים, כפי שפורסם אמש, הוא  צמצום ב-10% של כמות העובדים במשק – מ-30% ל-20%. שרי הממשלה שעודכנו לגבי ישיבה היום טרם קיבלו זימון ללשכת נתניהו, אך במשרדי הממשלה ממשיכים להיערך להחמרת מגבלות התנועה על האזרחים, וכותבים לשם כך תקנות חדשות לשעת חירום

שוטרים בשכונת מאה שערים, היום (צילום: אולבייה פיטוסי, פלאש 90)שוטרים בשכונת מאה שערים, היום (צילום: אולבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

בעוד שראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר בסוך השבוע כי בכוונתו להטיל סגר מלא עד לאחר חג הפסח, ממשלתו נמנעת מלהכריז על צעד כזה ומסתפקת בשלב זה רק בהידוק ההנחיות והחמרת האכיפה במקומות בעלי אוכלוסייה שנזקקת לחידוד מצב החירום, או בפיקוח אקראי כלפי מבודדי בית.

שרי הממשלה שעודכנו לגבי ישיבה היום (ראשון) טרם קיבלו זימון ללשכת נתניהו, אך במשרדי הממשלה ממשיכים להיערך להחמרת מגבלות התנועה על האזרחים, וכותבים לשם כך תקנות חדשות לשעת חירום. המתווה המסתמן בין המשרדים, כפי שפורסם אמש, הוא  צמצום ב-10% של כמות העובדים במשק – מ-30% ל-20%. לפי שעה, לא נראה שיש כוונה לעצור את שירות המשלוחים מהמסעדות.

"כדי לראות עליית מדרגה נוספת ולראות את הסגר פועל באופן מלא תידרש הקפאה שאינה מוחלטת של דברים לא-חיוניים. נשקלת אפשרות לצמצום נוסף של עבודה בסקטור הציבורי לטובת מקסום העבודה מהבית", אמרה בכירה במשרד הבריאות ל-ynet. "במקומות שבהם לא נשמעים לכללים ולהנחיות משרד הבריאות תתגבר המשטרה את האכיפה". לדבריה, "רוב הציבור נשמע להנחיות משרד הבריאות ומתקיימים שיח ועבודה משותפת עם משטרת ישראל על מנת להבטיח את בטיחות הציבור".

סגר חלקי בכניסה לירושלים, הבוקר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)סגר חלקי בכניסה לירושלים, הבוקר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בד בבד, הערב הודיע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי פריסת חיילים לאכיפת התקנות לצד השוטרים, טעונה אישור הממשלה. מנדלבליט תלה את הסירוב בכך שבלתי-סביר שחיילים, שפועלים בעתות שגרה מול אויב עוין, יפעלו מול אוכלוסייה אזרחית. לדבריו, הנושא נידון ביום שישי בישיבה בהשתתפות נתניהו, והחל מאמש נערכו דיונים על נוסח ההחלטה הסופי שמשרד המשפטים אישר היום ויועבר הלילה לאישור השרים.

החל מהבוקר היו אמורים להצטרף כ-650 חיילים חמושים לכוחות השיטור ברחבי הארץ לסיוע באכיפת תקנות משרד הבריאות. החיילים הוצבו במחסומים בכניסות לערים ובמרכזיהן, ובאכיפת התקנות במרחב הציבורי. אולם, הם רוקנו לחלוטין מסמכויות הנוגעות לתחום השיטור, כמו הטלת קנסות ומעצר.

המהלך עצמו לא זכה לאישור ממשלתי בשום שלב, אך מדובר במהלך חוקי שכן במשרד המשפטים היו מודעים לחריגותו ואף על פי כן אישרו אותו. אלא, שחיילים שניסו הבוקר להתחיל בעבודתם שבו כלעומת שבאו לאור עמדת היועץ. "היועץ המשפטי לממשלה אישר את הדבר, בכפוף לעיגון מתווה הפעולה בהחלטת ממשלה לנוכח השימוש החריג בחיילי צה"ל", נמסר מטעם מנדלבליט. "המשרד לביטחון פנים גיבש טיוטה של החלטת ממשלה במוצאי שבת ומאז התקיימו דיונים על פרטי המתווה, לרבות אופן ההסתייעות בחיילים, אישור נהלי פעולה של צה"ל והמשטרה, היבטים של דיווח, וכן הלאה. הדיונים התקיימו בהשתתפות נציגים בכירים של משטרת ישראל, המשרד לביטחון הפנים, משרד הביטחון וצה"ל ומשרד המשפטים".

תגיות:משטרת ישראלצה"לנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה