חדשות בעולם

מינהל התרופות האמריקאי בודק: האם שיטתו של הרופא היהודי יעילה לטיפול בקורונה?

התרופה אמנם נסיונית בשלב זה, אבל הבדיקות מתחילות. האם התרופה שמציע הרופא היהודי-חסידי, ד"ר ולדימיר זלנקו, אכן תסייע במיגור הקורונה? הדעות חלוקות, אבל הבדיקה כבר החלה

אא

אחרי הפרסום של הרופא היהודי-חסידי ד"ר ולדימיר זלנקו וחשיפת השיטה שבה טיפל לטענתו בהצלחה, בחולי קורונה שהגיעו אליו - מומחים במנהל המזון והתרופות האמריקני שוקלים בחיוב לאשר את שיטתו, אם כי מדובר בתוכנית מורכבת שתיארך על פי הצפי כתשעה חודשים. 

נכון לעכשיו בודק ה-FDA את שיטתו של זלנקו - תרופה בשם הידרוקסיכלורוקין הטובה לטיפול במלריה, באופן חלקי, ובסל הבריאות של ניו יורק ישולבו בחודשים הבאים שלוש תרופות נגד הקורונה - הידרוקסיכלורוקין, כלורוקווין ואזיטרומיצין אנטיביוטי - שלוש תרופות שנתרמו על ידי הסוכנות הפדרלית לניהול בשעת חירום. 

על פי הדיווחים ב'וושינגטון פוסט' הגל הראשון של החולים יקבל טיפול בהידרוקסיכלורוקין ואזיטרומיצין, והתוצאות מהשיטה הנסיונית ייאספו בצורה אלקטרונית במערכת מתואמת שתוקם על ידי הממשלה, תיחקר ותשווה בין טיפול אמיתי לטיפול פלסבו. 

הנתונים הללו ייכנסו למחקר שימדוד את מידת הריכוז של הנגיף בגוף החולה, משך זמן ההנשמה ומספר הימים שבהם מאושפז החולה בבית החולים. "מעולם לא ראיתי דבר כזה. זה מדהים איך המדינה וכל אחד, יכול להתאסף ולמצוא דרכים מהירות וחדשניות לנסות לתקוף את זה", אומר קצין בית המרקחת הראשי של חברת הבריאות 'נורת'וול', אונסיס סטפאס. 

 

מדובר בתרופה זולה שעולה כ-20$ ומספיקה לחמישה ימים

חברת הבריאות 'נורת'וול' מפקחת על 22 בתי חולים בניו יורק, ובכולם היא כבר השתמשה בתרופה נגד המלריה לטיפול בחולי קורונה. "גם אם יש גורמים שמפקפקים בזה, זו הסיבה שצריך לעשות מחקרים אלה כדי לאשר את זה", אומר סטפאס. "אין הרבה אפשרויות אחרות בחוץ".

ד"ר זלנקו טען כי הצליח לטפל בהצלחה ב-699 חולי קורונה באמצעות הידרוקסיכלורוקין, סולפט ואבץ, ולדבריו מדובר בתרופה זולה שעולה כ-20$ ומספיקה לחמישה ימים. יש לציין כי תרופה זו קיימת בשוק כבר עשרות שנים ובעבר טיפלה בחולי מלריה, זאבת ודלקת מפרקים. 

אך מאידך, יש גם מי שמתנגד להחלת הטיפול הזה או דומים על חולי הקורונה - אחת מהן היא מדינת נוואדה שבארה"ב, שאסרה השבוע מרשמים של תרופות מסוג זה לנגיף הקורונה, עד לקבלת תוצאות מוכחות של ניסויים קליניים קפדניים. "אנחנו צריכים להתמודד עם עובדות ולא עם מדע בדיוני", אומר כעת הרופא הראשי של נוואדה - אישאן עזאם. 

 

למה יש מי שמתנגד לתרופה, מלבד העובדה שהיא טרם נוסתה באופן קליני?

לדבריו, למרות דבריו של ד"ר זלנקו ולמרות שמדינות אחדות כן החלו לטפל בשיטה שהציע - "קיימות עדויות שפורסמו בקושי לשתי התרופות האנטי-מלריות, שהן אינן מועילות לחולי וירוס הקורונה", הוא אומר. 

גם מושלים דמוקרטים ברחבי ארה"ב מתנגדים לשיטה זו של ד"ר זלנקו - דבר שהיזם ואיש התקשורת האמריקני מייקל קאודרי, לא מצליח להבין. בעמוד הטוויטר שלו מתמיד קאודרי לפרסם ציוצים רבים שקשורים להתפתחויות אודות הקורונה, וביניהם הוא טוען כי גם ממשלת צרפת שבעבר התנגדה ואסרה את השימוש בהידרוקסיכלורוקין - ביטלה את האיסור לאור מחקרים שהוכחו כמועילים נגיד נגיף הקורונה, וכעת מאשרת את השימוש בתרופה זו בחולי COVID-19.

אז למה יש מי שמתנגד לתרופה, מלבד העובדה שהיא טרם נוסתה באופן קליני מוקפד? להלן כמה נקודות שיש לשים לב אליהן: 

בעבר נרשמו בעיות לב מסוכנות בקרב חולים שנטלו את ההידרוקסיכלורוקין, וחלק מהמומחים ממליצים לבצע בדיקות וצילומי לב, במיוחד כאשר משתמשים איתה בשילוב עם אזיתרומיצין. "צריך להיעשות זיהוי נכון של המטופלים הרגישים ביותר לתופעות לוואי בלתי רצויות וטרגיות אלו, וצריך לדעת כיצד להשתמש בתרופות אלו בבטחה", אומר הקרדיולוג מייקל ג'יי אקרמן. 

חלק מתופעות הלוואי הללו עשויות להיות גם נזק קבוע לעיניים שבעגה הרפואית נקרא 'רטינופתיה', ועלול להוביל לאובדן ראייה ועיוורון. 

גם ד"ר זלנקו מודה ואומר כי לתרופות הללו יכולות להיות תופעות לוואי. "הן לא סוכריות", אמר זלנקו בראיון שנעשה עמו. "ועם זאת, מדובר במשבר בריאות חסר תקדים. העולם מותקף, וזו רפואה שמתאימה לשדה הקרב".

תגיות:תרופהנגיףחב"ד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה