חדשות בריאות

מניין חולי הקורונה עלה ל- 4,347, מתוכם 80 במצב קשה

על פי נתוני משרד הבריאות, מספר חולי הקורונה המאומתים עלה ל- 4,347. מצבם של 80 חולים מוגדר קשה, מתוכם מונשמים כעת 63. מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב: "מעריך שעד לסוף השבוע נהיה עם יותר מ- 150 חולים קשים"

(צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני), כי מספר הנדבקים המאומתים בנגיף הקורונה בישראל עלה ל- 4,347. אתמול בבוקר עמד מספר החולים על 3,865.

על פי הנתונים, המעודכנים לשעה 8:00, מצבם של 80 חולים מוגדר קשה, מתוכם מונשמים כעת 63. מצבם של 81 חולים נוספים מוגדר בינוני, ו- 4,037 נמצאים במצב קל. 15 בני אדם נפטרו עד כה כתוצאה מסיבוכי הנגיף, ו- 134 החלימו באופן מלא.

עוד עולה מהנתונים, כי 543 מהחולים מאושפזים בבתי חולים, 2,107 נמצאים בבידוד בית, ו- 586 שוהים בבתי מלון. 962 חולים ממתינים להחלטה, האם לאשפזם או להמשיך את הטיפול בהם במסגרת הקהילה.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, העריך הבוקר כי תימשך העלייה במספרם של חולי הקורונה הקשים. "האירוע הזה הופך קשה ומורכב מיום ליום", אמר בריאיון לאסף ליברמן וקלמן ליבסקינד בכאן ב'. "מספר החולים הקשים בישראל הולך וגדל בקצב מהיר מדי. אני מעריך שעד לסוף השבוע נהיה עם יותר מ- 150 חולים קשים. אני לא רואה מודל, שבו אנחנו מסיימים את האירוע במספר מועט של חולים מונשמים ובמספר מועט של מתים".

"עדיין יש תקווה, שנצליח להשתלט על האירוע", הוסיף המנכ"ל, "אבל זה דורש שורה של צעדים, שיבטיחו שהמאמצים שלנו בתוך הים הסוער של התחלואה כן יעבדו. בהתנהלות נכונה של הציבור, נדע להגיע לתוצאות שאולי נוכל לעמוד בהם". 

בר סימן טוב חזר על הערכתו, כי הנגיף יגבה אלפי קורבנות בישראל: "אני מקווה לטוב, אבל לצערי אני עדיין חושב שזו המציאות שאיתה נצטרך להתמודד".

למניין קורבנות הקורונה נוספו אתמול 3 חולים. פרל ויזל, בת 94, נפטרה בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק. מנהל בית החולים, פרופ' מרדכי רביד, מסר כי היא סבלה ממחלות רקע נוספות. היא הותירה אחריה 5 ילדים ולמעלה מ- 70 נכדים ונינים.

בבית החולים שערי צדק בירושלים נפטרו רוזה שרמן ארבל, בת 84, ומרדכי בן מיכאל, בן 92. השניים אושפזו לפני שבוע במצב קשה מאוד במחלקה המבודדת לחולי קורונה, ואתמול חלה הידרדרות במצבם. בן מיכאל הותיר אחריו 4 ילדים, 13 נכדים ו- 13 נינים.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה