חדשות בריאות

האם יש סיכוי למצוא חיסון יעיל לקורונה?

מומחים שחוקרים את נגיף הקורונה אומרים שהיכולת שלו לעבור מוטציות איננה גבוהה במיוחד. המשמעות: כאשר יימצא חיסון, הוא יהיה יעיל, ככל הנראה

  • ה' ניסן התש"פ
(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

פרסומים מדאיגים לאחרונה טענו שנגיף הקורונה יכול לעבור מוטציות. אלו חדשות מדאיגות, מפני שהמשמעות שלהן היא שהנגיף מסתגל בקלות, מה שמעניק לו סיכויים גבוהים להישרדות – מה שאומר שלנו נכונה מלחמה קשה יותר. אך כעת טוענים מומחים כי אף שלנגיף ישנה אכן יכולת לעבור מוטציות, היכולת הזו אינה טובה ואינה מהירה במיוחד. אלו הן, כמובן, בשורות טובות, משום שאם הערכה זו נכונה, הרי שניתן יהיה לפתח חיסון למחלה, שישפיע לטווח ארוך – ולא יהיה צורך בייצור של חיסונים חדשים מידי שנה, כפי שנעשה בהקשר לנגיף השפעת.

המדענים אומרים שנגיף הקורונה נראה כמעט בדיוק אותו הדבר בכל מקום בעולם שבו הוא מופיע. במקביל, גם ההבדלים הקטנים שקיימים אינם נראים משמעותיים, וההשפעה שלהם על בני האדם זהה. עוד יותר מכך – נגיף הקורונה שנמצא אצל בני אדם דומה מאד לנגיף הקורונה שנפוץ אצל עטלפים.

על פי מחקרו של המדען פיטר תילן מאוניברסיטת ג'ונס הופקינס, אשר עוסק בגנטיקה מולקולרית, בין זני הקורונה שקיימים בארה"ב יש בין 4 ל-10 הבדלים גנטיים בלבד. זוהי כמות קטנה מאד, במיוחד בהתחשב בכמות האנשים ביניהם עבר הנגיף. תוצאות אלה מראות שכאשר יפותח חיסון למחלת הקורונה, הוא יוכל להיות חיסון אחד ויחיד, ללא צורך בשינויים – בדומה, למשל, לחיסון הקיים למחלת החצבת, אשר נותן הגנה חיסונית לאורך שנים רבות. חוקרים מאוניברסיטת איווה ומאוניברסיטת A&M בטקסס מצטרפים גם הם לדעה זו, ואומרים כי הקורונה היא למעשה זן אחד גרוע מאד, וכי אין סימנים לכך שעלולות להתפתח מוטציות אחרות ומזיקות יותר.

טענות שהושמעו לאחרונה גורסות כי הנגיף הנפוץ באיטליה קטלני יותר מזנים אחרים שלו, מה שהוביל לקצב ההדבקה הגבוה ולתמותה הגבוהה במדינה. אך תילן חושב כי הסיבה לתמותה הגבוהה באיטליה נוגעת לתנאים סביבתיים, כמו אוכלוסייה מבוגרת בעיקרה, מחסור במכונות הנשמה והיערכות לא מתאימה של בתי החולים. לדבריו, אין ראיות לכך שזן מסוים של הנגיף גורם למחלה קשה יותר.

למרות החדשות הטובות, החיסון לקורונה עדיין לא נראה באופק, והמומחים טוענים כי תעבור תקופה של כשנה עד שנה ומחצה עד שיהיה חיסון יעיל וזמין לציבור.

תגיות:חיסון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה