כתבות מגזין

"יותר אנשים יתחזקו אחרי הקורונה": מה עושה יהודה בארקן ביום הולדתו ה-75?

"כינה זה פיל ליד הקורונה", אומר בארקן. "לכן אתה מבין שבורא עולם נותן לכל העולם להבין, לכל אלה שעושים שרירים ומדברים על פצצות ואטומים - שהכול קשקוש. אם בורא עולם רוצה להראות מי הוא שליט העולם, הוא שולח חיידק אחד קטן, ותראה איזה בלאגן זה יוצר בעולם"

יהודה בארקןיהודה בארקן
אא

איך חוגג בימים אלו השחקן יהודה בארקן את יום הולדתו ה-75? גם אתם תתרגשו: מלבד שיעורי תורה טלפוניים בקביעות, בארקן מוצא את הזמן לחסד גם בימי קורונה, ומחלק מזון למשפחות נזקקות שנמצאות עמו בקשר זה תקופה. 

בראיון לכתב רן בוקר מ'ווינט' סיפר בארקן (שהוסיף את האות א' לשם משפחתו לפני מספר שנים) כי למרות העובדה שהוא יושב בבית כפי שנוהג כל עם ישראל - "אחד רואה טלוויזיה, ואחר לומד תורה עם רבו דרך הטלפון. כל אחד ודרכו שלו. יש לי שני רבנים, הרב שוורץ והרב שינפלד, שאנחנו לומדים את פרשת השבוע ואת הדברים שמסביב, ומנסים לנתח האם הקורונה זה יד אלוקים. יש לי הרגשה שאחרי שמשבר הקורונה יחלוף - הרבה אנשים יתחזקו".

כשנשאל בארקן מדוע הוא סבור כך השיב כי "אחד הדברים שאתה לומד בשיעורי התורה זו השגחה עליונה, ויש דבר כזה שנקרא אצבע אלוקים". בנקודה זו מספר בארקן על האופן שבו הטיל אלוקים את מכות מצרים על פרעה, שהיה בהדרגה ורק במכה אחת -מכת כינים, כל החרטומים אמרו 'אצבע אלוקים היא'.

"כינה זה פיל ליד הקורונה", אומר בארקן. "לכן אתה מבין שבורא עולם נותן לכל העולם להבין, לכל אלה שעושים שרירים ומדברים על פצצות ואטומים - שהכול קשקוש. אם בורא עולם רוצה להראות מי הוא שליט העולם, הוא שולח חיידק אחד קטן, ותראה איזה בלאגן זה יוצר בעולם".

בארקן התייחס לכל הטייקונים ששולטים במשק הישראלי, ואמר שכשבורא עולם רוצה - הם קורסים ונופלים. "לכן אחד הדברים החשובים זה לבוא ולהתמתן ולא ללכת עם ראש מורם יותר מדי". לדבריו, הוא לא מנסה להחזיר אנשים בתשובה, אבל "כל יהודי צריך לדעת שהכול בידי שמיים חוץ מיראת שמיים. אני איש מאמין עם הרגליים על הקרקע, ואני מבין שכל מה שקורה - משהו גרם לזה לקרות. כל המעצמות מתגמדות לעומת בורא עולם, ואף אחד לא יצר אותו".

בארקן המשיך ואמר כי הוא מאמין שבורא עולם הקדים תרופה למכה, ולמרות הקושי הכלכלי והאחר שאנו חווים כעת בצל הקורונה - צריך לברך על הכל. "ביהדות מברכים על הרע, צריך לברך על הרע כמו שמברכים על הטוב. אז צריך לברך גם על הקורונה, כי ממנה יבוא טוב", הוא מסכם. 

תגיות:יהודה ברקןסלבס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה