חדשות בריאות

משרד הפנים: חולי קורונה מיישובים חרדיים יוצאו במהירות מביתם

שר הפנים בישר כי חולי קורונה מריכוזים חרדיים וערביים יועברו לבתי מלון ומבנים בירושלים ובני ברק שהושכרו אתמול לשם כך. דרעי: "במגזר החרדי והערבי יש משפחות מרובות ילדים ומשפחות מוחלשות רבות ולכן אנחנו פועלים מהר כדי לבודד את החולים ולמנוע התפשטות"

דרעי ונתניהו, בתחילת החודש (צילום: יונתן זיינדל, פלאש 90)דרעי ונתניהו, בתחילת החודש (צילום: יונתן זיינדל, פלאש 90)
אא

שר הפנים אריה דרעי הודיע הערב (שני) כי חולי קורונה מיישובים חרדיים וערביים השוהים בביתם יועברו בהקדם למלוניות, בכדי לבלום את המשך התפשטות נגיף הקורונה בריכוזים אלה. מי שירכז את העברת החולים הוא משרד הפנים, בתיאום עם פיקוד העורף שהחל לסייע לממשלה במאבק נגד הנגיף. ההחלטה התקבלה בתום ישיבה בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יעקב ליצמן, שר הביטחון נפתלי בנט ושר האוצר משה כחלון.

לפי משרד הפנים, יינתן דגש על אוכלוסיות מוחלשות הגרות בצפיפות, והמשרד יקיים בנושא שיתוף פעולה עם משרד הפנים. "אנחנו כבר עמוק בעבודה. אנחנו פועלים בתיאום עם משרד הבריאות לקבלת המידע על החולים והמבודדים ברשויות המקומיות", מסר שר הפנים בהתייחסות להחלטתו מוקדם יותר היום לחשוף לרשויות את נתוני החולים והמבודדים בשטחיהן. "המטרה להוציא את חולי הקורונה והמבודדים למלוניות, בכל הדרכים. במגזר החרדי והערבי יש משפחות מרובות ילדים ומשפחות מוחלשות רבות ולכן אנחנו פועלים מהר כדי לבודד את החולים ולמנוע התפשטות. זו המשימה ואנחנו פועלים בכל הכוח לבצעה", הוסיף דרעי. אתמול הושכרו בתי מלון ומבנים בירושלים ובני ברק לשם העברת מבודדים.

אכיפה בירושלים, הבוקר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)אכיפה בירושלים, הבוקר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

קודם לכן האשים ראש העיר בני ברק, אברהם רובינשטיין, את שר הבריאות יעקב ליצמן שאנשיו "ממשיכים בנתק מול קברניטי העיר" ולא מוסרים את מלוא פרטי חולי הקורונה כדי שניתן יהיה לטפל בהם, זאת, בזמן שלשכת השר העבירה פנייה לראש הממשלה בבקשה שיורה על סגר מלא על העיר החרדית. לדברי ראש עיריית בני ברק, הוא החליט "שלא להמתין עוד" והורה להכשיר שטח בעיר ל"דרייב אין" לצורך בדיקות קורונה המוניות, לצד בדיקות שייערכו במרכולים.

בבני ברק מתכוונים לעבור למהלך של בדיקות קורונה המוניות, בשטח שמכשירה העירייה במיוחד לשם הקמת דרייב אין במתכונת הבדיקות המהירות העצמיות כפי שנעשה בערים נוספות. בנוסף, נערכים בעיר לבדיקות קורונה שייערכו באופן נקודתי במרכולים, ללא הודעה מראש, על מנת למנוע התקהלויות. ראש העיר, שבעצמו שוהה בבידוד בביתו בשל מגע עם חולה מאומת, מסר: "בשעה זו עובדי העיריה נערכים להכשיר את המקום שבו נקים בשיתוף אנשי מערכת הבריאות את מתחם הבדיקות ההמוניות – במטרה להציל נפשות".

תגיות:נגיף הקורונהמשרד הפניםחרדיםערבים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה