חדשות בריאות

7,000 שקל מענק לעצמאיים: שר האוצר הציג את התוכנית הכלכלית

בין עיקרי התוכנית שהציג כחלון, הוספת 10 מיליארד שקל לתקציב מערכת הבריאות; 17 מיליארד שקל לתשלומי דמי אבטלה וחופשה ללא תשלום; מענק של עד כ-7,000 שקל בממוצע לחודשיים, לעצמאים שפרנסתם נפגעה; 3 מיליארד שקל בהחזר מקדמות מס הכנסה; וביטול תשלום ארנונה

שר האוצר כחלון, לפני כשבועיים (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)שר האוצר כחלון, לפני כשבועיים (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

שר האוצר משה כחלון הציג הערב (שני) את התוכנית הכלכלית לסיוע כלכלי למשק להיחלצות ממשבר הקורונה, שהביא לכמעט מיליון מובטלים. התוכנית, הנאמדת בכ-80 מיליארד שקל, צפויה להזניק את הגירעון בקופת המדינה לכ-10% ואת יחס חוב-תוצר לכ-75%. לדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו, התוכנית מהווה כ-6% מהתל"ג הלאומי. חצי מהסכום יוגדר כתקציבי (מקופת המדינה) וחצי מאשראי.

כחלון, שהציג את פרטי התוכנית במסיבת עיתונאים משותפת עם ראש הממשלה, הדגיש בפתח דבריו כי "ישראל מתמודדת עם המשבר הכלכלי הגדול בתולדותיה. קפצנו לכמיליון דורשי עבודה. זה מספר בלתי-נתפש". הוא הוסיף: "ענפים שלמים נסגרים, ומאות אלפי משקי בית קורסים תחת הנטל הכלכלי. המדינה נכנסה למשבר עם משק איתן, עם האבטלה הנמוכה ביותר בתולדות המשק, בדירוג האשראי הטוב ביותר מאז קום המדינה. אנו נחזור לאיתנות כלכלית – הרבה יותר מהר ממה שמצפים. המצב הזה לא יימשך לנצח. אני מאמין שמיד לאחר פסח, המשק יחזור לתפקד, אמנם בהדרגה. התוכנית שהבאנו היום היא הגדולה ביותר שידעה הכלכלה הישראלית אי פעם. היא נועדה לתת מענה מקיף למשבר. אנו מוסיפים 70 מיליארד שקל ל-10 מיליארד השקלים שהקצינו בעבר".

חותמים אבטלה (צילום: פלאש 90)חותמים אבטלה (צילום: פלאש 90)

בין עיקרי התוכנית, הוספת 10 מיליארד שקל לתקציב מערכת הבריאות; 17 מיליארד שקל לתשלומי דמי אבטלה וחופשה ללא תשלום; מענק של עד כ-7,000 שקל בממוצע לחודשיים, לעצמאים שפרנסתם נפגעה; 3 מיליארד שקל בהחזר מקדמות מס הכנסה; ביטול תשלום ארנונה; העמדת 8 מיליארד שקל לקרן הלוואה בערבות המדינה לעסקים קטנים ובינוניים בתנאים ומשופרים, לעסקים שמחזורם עד 400 מיליון שקל בשנה; הקמת קרן בהיקף של כ-6 מיליארד שקל לעסקים גדולים, שמחזורם מעל 400 מיליון שקל בשנה; וקרן מנוף בסך של כ-4.5 מיליארד שקל לשיקום העסקים עם תום המשבר.

לפי שר האוצר, ברובד הראשון, התוכנית כוללת 10 מיליארד שקל למערכת הבריאות כדי להילחם בנגיף הקורונה.

הסעיף השני הוא רשת ביטחון סוציאלית לעצמאים, לשכירים ולגיל השלישי בסדר גודל של כ-20 מיליארד שקל.

הרובד השלישי הוא סיוע לעסקים קטנים, בינוניים וגדולים להמשך תפקודם. לשם כך הוקצו 32 מיליארד שקל.

בסעיף רביעי – תוכנית האצה למשק ושמירה על מנועי צמיחה ליום שאחרי. לשם כך הוקצו 8 מיליארד שקל.

סגר על ירושלים, אתמול (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)סגר על ירושלים, אתמול (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כחלון אמר: "אני יודע שזה לא יחזיר את המצב לקדמותו. ככל שנידרש נבצע שיפורים, ואין לי ספק שככל שהמשבר יימשך לאורך זמן, נידרש לתוכניות נוספות. לא ניתן למשק הישראלי לקרוס. משרד האוצר יעשה הכול כדי לחזר ולייצב את המשק גם אם נצטרך להקצות משאבים נוספים.

"התוכנית כוללת 17 מיליארד שקל בתשלום דמי אבטלה וחל"ת, לאחר שהקלנו את התנאים לתשלום דמי אבטלה. בעבר כדי לזכות בדמי אבטלה היו צריכים לצבור 12 חודשי עבודה אחורנית. קיצרנו את זה לשישה. שנית, הארכנו את תקופת הזכאות לכ-130 אלף אזרחים מעל גיל 67, שלא היו זכאים לדמי אבטלה. הם יוכלו לקבל חל"ת או דמי אבטלה. הקצינו כ-3 מיליארד שקל במענקים לעצמאים שפרנסתם נפגעה. בחודש הקרוב הם יקבלו עד 6,000 שקל, בחודש הבא עד 8,000 שקל, כך שהממוצע יהיה עד 7,000 שקל לכל בעל עסק שפרנסתו נפגעה מהקורונה", הוסיף שר האוצר.

תגיות:נגיף הקורונהמשה כחלוןמשרד האוצר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה