חדשות בריאות

הממשלה אישרה את ההגבלות החדשות

במסגרת ההגבלות החדשות שאושרי על ידי שרי הממשלה, נאסרה התכנסות במרחב הציבורי, כולל לצורך תפילה וחתונה. ההוראות החדשות מצמצמות עוד יותר את הפעילות במקומות העבודה

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

הממשלה אישרה הלילה (בין שני לשלישי) את ההגבלות החדשות על הציבור, שנועדו לסייע בהתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה. ההגבלות, שהוטלו במסגרת תקנות לשעת חירום, אוסרות על התכנסות במרחב הציבורי, לרבות לצורך תפילה וחתונה. עם זאת, בכותל המערבי יתאפשר לקיים מניין אחד, בכל תפילה, של 10 אנשים במרחק של 2 מטרים זה מזה. הלוויה תיערך במקום פתוח בלבד, ובהשתתפות של עד 20 אנשים. ברית מילה תיערך בהשתתפות של עד 10 אנשים. התקנות לעניין חתונה ייכנסו לתוקף החל ממחר בשעה 8:00.

עוד נקבע, כי יציאה ממקום המגורים תותר ליחיד, או לאנשים הגרים באותו בית, לזמן קצר ולמרחק של עד 100 מטר ממקום המגורים.

ההוראות החדשות מצמצמות עוד יותר את הפעילות במקומות העבודה. הוחלט, כי במקום עבודה לא ישהו בו-זמנית יותר מ- 10 עובדים או 15% ממצבת העובדים, לפי הגבוה מביניהם. עם זאת, מעסיק רשאי להעלות את מספר העובדים המרבי המותר לשהייה בו זמנית עד לשיעור של 30% ממצבת העובדים, כל עוד ההעלאה חיונית לפעילות השוטפת של מקום העבודה, והמעסיק דיווח על כך למשרד הכלכלה.

בטרם הגעת העובד למקום העבודה, הוא ימדוד חום וימלא הצהרה על מדידת חום והיעדר תסמינים (חום גוף מעל 38 מעלות צלזיוס, שיעול, קושי בנשימה). על העובד להגיע למקום העבודה עם הטופס המלא לאותו יום, ועל המעביד לאסוף ולשמור את הטפסים. אם העובד אינו מועסק במסגרת עסק של המעסיק – ההצהרה יכולה להיעשות בעל פה.

במקום עבודה, בו לא ניתן לשמור על מרחק של 2 מטרים בין עובד לעובד – ידאג המעסיק לאמצעים אחרים למניעת הדבקה. לכל עובד יוקצה ציוד אישי קבוע ככל הניתן. ציוד בשימוש של יותר מאדם אחד יעבור חיטוי קפדני לפני כל העברה מאדם לאדם. לעובדים תינתן הנחיה לשמור בקפדנות על כללי היגיינה, כולל שטיפת ידיים. כמו כן, הם יונחו כי בעת שימוש במעלית במקום העבודה, לא יהיו במעלית יותר משני נוסעים.

מעבדות לתיקון מוצרי תקשורת ומחשבים יורשו לקבל לקוחות בבית העסק, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. שירותי משלוחים מותרים לכל סוגי המוצרים, ובהתאם להנחיות משרד הבריאות.

מנכ"ל בעסק, שהוגדר כמקום עבודה חיוני, לא יוכל לאפשר לעובדי המנהלה להגיע אלא במקרים שנוכחותם חיונית.

לא תתאפשר קבלת קהל במקום העבודה אלא לצורך אספקת מוצר או שירות חיוניים, ובלבד שצומצמו ככל הניתן מספר נותני השירות.

במקום עבודה, בו מועסקים בדרך כלל עובדים במשמרות, ישבץ המעסיק ככל האפשר את אותה קבוצת עובדים יחד באותה המשמרת.

בכל הנוגע למגזר הציבורי, נקבע כי החל ממחר מנכ"ל לא יאפשר כניסה או שהייה של עובדים חיוניים, במקום העבודה, בשיעור העולה על 20% ממצבת העובדים. על כל חריגה נדרש המנהל להגיש דיווח לנציב שירות המדינה לגבי היקף העובדים החיוניים הנוספים שנוכחותם חיונית, ולנמק את נחיצות נוכחותם.

שרי הממשלה אישרו להוסיף עובדי פיקוח מהמגזר הציבורי המוסמכים בהטלת קנסות, שאינם עובדים חיוניים במשרדיהם, כדי לסייע בהגברת האכיפה של הצווים והתקנות למניעת התפשטות נגיף הקורונה.

בנאום שנשא אמש ממעון ראש הממשלה בירושלים, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "במלחמה בקורונה איננו חוסכים כל מאמץ. מלכתחילה אמרתי שעדיף להחמיר מאשר להקל, ומדינות רבות הלכו בעקבותינו. כולנו עוקבים יום יום, ואפילו שעה שעה, אחר מספר החולים, ליבנו עם משפחות הנפטרים, ואנחנו מוסרים להם תנחומים".

"זה נכון שאנחנו בישראל במצב טוב יותר כמעט מכל מדינות העולם, במה שנוגע למספר החולים הקשים ולשיעור התמותה, אבל איננו מסתפקים בכך", הוסיף נתניהו. "אנו שואפים להגיע למידת ההצלחה של מספר מדינות באסיה, שהאטו מאוד את קצב הידבקות בנגיף. לכן החלטתי להביא הערב עוד הגבלות שמיועדות להצלת חיים".

תגיות:נגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה