ונשמרתם

ד"ר בנימין פוקס מזהיר: קניתם מסכת בד אונליין? היזהרו, היא עשויה להיות קטלנית

"אל תחבשו מסכות בד כנגד הקורונה": רופא מבית החולים 'אסף הרופא' מזהיר מפני הטרנד העכשווי של רכישת מסכות בד מעוצבות, דרך הרשתות החברתיות

אא

פוסט שפורסם על ידי מנהל מכון הריאות בבית החולים 'אסף הרופא' - זכה לתהודה גדולה ברשת: בפוסט משווה ד"ר בנימין פוקס בין תקופתנו אנו, בה אנו מתמודדים עם הקורונה, לבין התקופה שבה התגלה נגיף הSARS. 

לדבריו, מחקרים רפואיים שבוצעו אז, השוו בין מסכה כירורגית לבין מסכת בד, והתוצאה הייתה ברורה: "מסכת בד מגבירה עד פי 1300% את הסיכוי לחוות תסמיני שפעת, ופי 172% מחלה וויראלית מוכחת".

ממשיך ד"ר פוקס ומזהיר מפני תופעה רווחות שהחלה בד בבד לתופעת אגירת נייר הטואלט והאלכוג'ל: שיווק של מסכות בד מעוצבות לפנים, שנמכרות ברשתות החברתיות. "אל תחבשו מסכות בד כנגד הקורונה", הוא מזדעק. "ראשית, למסכת בד אין שכבת סינון, והווירוס פשוט עובר את מסכת הבד כאילו היא לא קיימת. שנית, אנשים חובשים את המסכת בד להרבה זמן, ואוגרים עליה שכבה של מזהמים שונים. יכול להיות שמסכת הבד נותנת אשליית ביטחון לחובש ושהוא מתנהג פחות בזהירות, כי הוא חושב שהוא מוגן".

הטרנד הזה הוא מסוכן, ושני הצדדים - המוכר והקונה - לא מספיק מודעים לסכנה שבו. אז בפעם הבאה שאתם נתקלים ברשתות החברתיות במסכות בד מעוצבות, היזהרו. אל תתפתו לקנות אותן, גם אם הן מבטיחות כי הן יעילות ואיכותיות כמו מסכות נייר, שלרוב מגיעות עם מסנן. 

חלק מן המוכרים טוענים כי הבד של המסכה הזו, שעשויה משלוש שכבות - 'יודע לסנן אבק בדיוק כמו המסכה עם המסנן', אולם לדברי ד"ר פוקס מדובר בשקר, ובכך מסכנים המשווקים את האוכלוסייה שאין באפשרותה לצאת החוצה ולרכוש את המסכות בחנויות הייעודיות. "מי שקנה כבר - כדאי לזרוק, ומי שמוכר - בבקשה להפסיק. אתם עלולים לפגוע באנשים", מסכם ד"ר פוקס. 

תגיות:ונשמרתםסכנהמסכת בד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה