טורים אישיים - כללי

"דנה וייס - אני חרדי, אבל לא מטומטם"

גם החרדים הם פרטים. יש עברייני חוק בדיוק כמו אצלכם. ויש שם גם מפרי סדר וחסרי אחריות, בדיוק כמו אצלכם. הרוב המוחלט נורמלי, שומר חוק וסדר, עובד ומשלם מיסים

  • ו' ניסן התש"פ
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

דנה וייס, אני חרדי, אבל לא מטומטם. אני רוצה לחיות בדיוק כמוך, להרגיש טוב כמו ההורים החילוניים שלך. ויודעת מה עוד אני רוצה, היום יותר מתמיד? לחזור כבר לעבוד ולשלם מיסים. לעבוד הרבה, לשלם הרבה מיסים. בדיוק כמו שהיה עד עכשיו וכמו שיהיה אחרי המגיפה הארורה.

אני מתחנן בפניך ובפני שאר המעונבים באולפנים: תפסיקו לטנף עלי. תפסיקו לטנף על הילדים החרדים שלי, על ההורים החרדים שלי, על הסבתא החרדית שלי, על השכנים החרדים שלי. על למעלה ממיליון חרדים שפויים בישראל, שרוצים לחיות בדיוק כמוכם ולהרגיש טוב בדיוק כמוכם כי הם יצורים אנושיים עם מוח שבינתיים עובד מצוין ומבין את גודל הסכנה והמשמעויות שלה.

מידי ערב אתם מתיישבים באולפנים, מחפשים את האשמים במגיפה וכדי למנף את הרייטינג אתם שוב ושוב מעלים על המוקד את השעיר לעזאזל: החרדים. בעזרת ויז'ואל שחור משכונה חרדית קיצונית אחת בירושלים אתם הופכים את כל הציבור החרדי למוטציה מהלכת המבקשת להחריב את האנושות החילונית בשם הדת והמקווה.

הגיע הזמן לצעוק את המשפט הבא בקול גדול ואני מקווה שהוא ייכנס לכם, החילונים, עמוק בראש ויחזיק שם מעמד לאורך זמן: מאה שערים מייצגת אותי ומיליון חרדים אחרים בדיוק כמו שהיא מייצגת אתכם ואת המקורזל המקועקע ממרמורק-הבימה.

הנה עוד כלל חשוב בטרם אתם מכניסים אותנו לקטגוריית סרטי האימה: גם החרדים הם פרטים. הם אינדיבידואלים. יש ביניהם את כל הסוגים והמינים - יש מטומטמים בדיוק כמו שיש אצלכם החילונים. יש עברייני חוק בדיוק כמו אצלכם. ויש שם גם מפרי סדר וחסרי אחריות, בדיוק כמו אצלכם. הרוב המוחלט נורמלי, שומר חוק וסדר, עובד ומשלם מיסים (על הצבא נתווכח בפעם אחרת). כשם שאיני מאשים את החברה החילונית כולה כשהמשטרה לוכדת פדופיל חילוני, כשאתם לוכדים חרדי מטומטם שלא שומר על הנחיות משרד הבריאות, אל תדביקו אותו על הילד שלי. קאפיש?

גם אם מראים לכם התפרעויות במאה שערים, חלצו עצמכם מכורסת הטלוויזיה, פתחו דפי זהב ותגלו שהחרדים מתפרשים בשכונות רבות נוספות בירושלים - בהר נוף, בבית וגן, ברמת שלמה. גם בני ברק, בה התקיימה הלוויית רב "הפלג הירושלמי", מורכבת מהרבה פרטים מגוונים. כך גם אשדוד, תל אביב, חיפה וכמעט כל עיר מעורבת בארץ. החרדים האלה, בגלל שהם נורמלים בדיוק כמוכם, נמצאים עכשיו בסגר מלא-מלא. הם מתפללים בבית או מתחת לבית במרחב הפתוח ושומרים נגיעה גם בין גברים לגברים. למה? כי הם נורמלים.

אז למה תל אביב ריקה ובבני ברק רואים בני אנוש ברחובות? כי לחרדים יש הרבה ילדים, ברוך השם. ואת כולם צריך להאכיל יום-יום. ולחלק גדול מהם אין יכולת להתגורר בשכונות יוקרה אלא באזורים צפופים יותר. אז הם יורדים מידי יום למכולת השכונתית ומנסים לשרוד את ימי האופל הנוכחיים, עם כל המגבלות המאפיינות את החברה הזו ועל פי כל הנחיות משרד הבריאות.

ובאשר לחובשי הכיפה השחורה המפרים בחוסר אחריות את הנחיות משרד הבריאות, הנה פנייה פומבית לשוטרי משטרת ישראל: אתם הרי אלופים בטיפול ברוצחים. טפלו ביד קשה גם ברוצחים הללו, ויפה שעה אחת קודם. הם רוצחים אותנו פיזית, הם רוצחים אותנו ציבורית. בגמרא כתוב: "הקם להרגך, השכם להרגו". בבקשה, התייחסו אליהם ככאלה.

הכותב הוא הפרשן הפוליטי של העיתון החרדי "המבשר".

תגיות:חדשותטור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה