חדשות בריאות

בני ברק בחצי סגר: מחסומים משטרתיים בכניסות ותשאול עוברי אורח

אם הסגר יאושר, העיר תיכנס להסגר למשך שבוע, במסגרתו יוכלו תושבי העיר לצאת ממקום מגוריהם רק לאחת מהמטרות הבאות: הצטיידות במזון, תרופות ומוצרים חיוניים בתחום האזור המוגבל; קבלת שירות רפואי חיוני, אף אם אינו נמצא באזור המוגבל; הגעה של עובד המועסק במפעל למתן שירותים קיומיים למקום עבודה וחזרה ממנו אף אם אינו נמצא באזור המוגבל

שוטרים בכניסה לבני ברק, היום (צילום: גילי יערי, פלאש 90)שוטרים בכניסה לבני ברק, היום (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

ברקע התנגדות חריפה מצד קברניטי העיר, במשטרה החלו היום (שלישי) במבצע להידוק הסגר על תושבי בני ברק, במסגרתו הוצבו שוטרים בכניסות הראשיות לעיר החרדית וכל הנכנסים אליה נדרשים להסביר את מטרת ביקורם – אם אינם תושבי העיר. המהלך בא בעקבות פנייתו של שר הבריאות יעקב ליצמן לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה כי יטיל סגר מלא על העיר, שרמת תחלואת הקורונה בה היא מקום 2 בישראל, אחרי ירושלים. עם זאת, בעירייה שבו והצהירו על התנגדותם, וטענו כי המהלך לא יביא לצמצום התפשטות המחלה בעיר. "אי אפשר לבנות כלא חדש – כלא בני ברק, המציאות לא תאפשר זאת", מסר הערב ראש העיר בני ברק, אברהם רובינשטיין.

פעילות אכיפה בבני ברק, היום (צילום: גילי יערי, פלאש 90)פעילות אכיפה בבני ברק, היום (צילום: גילי יערי, פלאש 90)

לדברי ראש העיר, "התושבים לא יעמדו בזה וההמלצה הזו רק תיצור אפקט הפוך. אסור להפוך את בני ברק לגטו. הסגר לא ירפא את המחלה". גם סגנו של רובינשטיין, גדליהו בן שמעון, תקף את ההחלטה המסתמנת להטיל סגר על בני ברק ואמר כי היא נובעת משיקולים "פופוליסטיים", שנועדו "למצוא חן בעיני ראש העיר השכן מרמת גן", שביקש אמש מנתניהו וליצמן להודיע על המהלך. "הטלת סגר על העיר תהיה מכת מוות לעסקים ולא תסייע כלל במניעת התפשטות המגיפה", הוסיף בן שמעון.

במקום זאת, ראש העיר בני ברק הודיע על מינויו של האלוף (מיל') רוני נומה לראש מטה המאבק בקורונה בעיר. נומה אמור לתאם את פעילות החירום בבני ברק, הן מול התושבים והן מול הממשלה. "זוהי שעת חירום במדינה ובעיר שלנו הצפופה והמודבקת, ואנו זקוקים למיטב הכוחות שיסייעו לנו", אמר רובינשטיין. נומה מסר כי "מדובר באוכלוסייה ייחודית שצריכה לקבל פתרונות ייחודיים. יש לנקוט מיד בפעולות ואני מקווה שנקבל את מלוא הסיוע".

מרבית הציבור בבני ברק קשוב להנחיות ובימים האחרונים ניכר שיפור משמעותי בתנועת התושבים ברחובות. אולם, בעקבות הפרות חוזרות ונשנות של תקנות החירום – בהן, הפעלת מקוואות, קיום מניינים בבתי הכנסת ובאוויר הפתוח, והמשך לימוד קבוצתי במבנים – הוחלט בממשלה לקדם סגר על העיר. עד שיאושר הסגר, הונחתה המשטרה להגביר את פעילות האכיפה, בדגש על הידוק היציאות, גם בתוככי העיר. במהלך היום הופצו תמונות מרחוב רבי עקיבא בעיר, הנחשב לציר מרכזי, בהן נראים מחסומים משטרתיים המעכבים מעבר.

מתנגד לסגר. ראש עיריית בני ברק רובינשטיין (צילום: פלאש 90)מתנגד לסגר. ראש עיריית בני ברק רובינשטיין (צילום: פלאש 90)

בחדשות 12 צוטט קצין בכיר במשטרת מחוז ת"א שאמר כי "בהשוואה לימים הקודמים רואים גם שיתוף פעולה ומשמעת של הציבור", אך יחד עם זאת, "עדיין יש קבוצות קיצוניות שלא רק מסכנות את עצמן אלא גם אותנו ואת הציבור כולו".

אם הסגר יאושר, העיר תיכנס להסגר למשך שבוע, במסגרתו יוכלו תושבי העיר לצאת ממקום מגוריהם רק לאחת מהמטרות הבאות: הצטיידות במזון, תרופות ומוצרים חיוניים בתחום האזור המוגבל; קבלת שירות רפואי חיוני, אף אם אינו נמצא באזור המוגבל; הגעה של עובד המועסק במפעל למתן שירותים קיומיים למקום עבודה וחזרה ממנו אף אם אינו נמצא באזור המוגבל.

נכון לשלשום, 35.5% מהנבדקים בבני ברק נמצאו כחולים בנגיף (462 מתוך כ-1,300 בדיקות). לפי הפרסום ב'הארץ', הנסמך על נתונים חשאיים של משרד הבריאות, אתמול המספר זינק, כך ש-2.5 תושבים מכל אלף, חולים בקורונה. כעת עומד מספר החולים בעיר על 508. לשם השוואה, ביום חמישי עמד מספר הנדבקים בבני ברק על 244.

תגיות:בני ברקנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה